"מצב המוכנות - בינוני פלוס"

סקר מוכנות העורף: הישראלים לא ערוכים

רבים מהישראלים לא יודעים כיצד לנהוג במצב חירום, רובם לא ילכו עבודה בזמן מלחמה ורק 9% ישלחו את הילדים ללימודים, רק רבע מעריכים כי ירגישו בטוחים בעת מתקפת טילים על ישראל (חדשות)

בית שנפגע מטיל. ארכיון (צילום: Haim Azulay /Flash90)

רבים מהישראלים לא יודעים כיצד עליהם לנהוג בעת חירום, יש תחושה של היעדר ביטחון בעיקר אצל תושב הצפון ומרבית הישראלים (67%) לא ילכו לעבודה בזמן מלחמה, הנתונים המדאיגים הללו עולים מסקר שערך משרד הביטחון על מוכנות העורף למצב חירום.

את הסקר ערכה הרשות לחירום לאומי (רח"ל) במשרד הביטחון לקראת שבוע החירום הלאומי שיחל היום. שבוע החירום יכלול ימי עיון לגורמים הרבלנטיים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות, והוא נערך בנפרד מתרגיל החירום השנתי שייערך בספטמבר.

לפי נתוני הסקר, בעוד המטרה של מערכת הביטחון היא לשמור על תפקוד המשק הישראלי הרי ש-67 אחוזים מהאזרחים הצהירו שלא ילכו לעבודה בעת מתקפת טילים על ישראל, בנוסף, רק 9% מההורים שלחו את ילדיהם במצב דומה למוסדות החינוך.

רבע מהנשאלים מעריכים כי ירגישו בטוחים בזמן מתקפת טילים, התושבים בדרום (33%) ירגישו יותר בטוחים במצב זה. 92% מהנשאלים השיבו כי הם יודעים מה לעשות במצב כזה.

במצב של רעידה אדמה, כמעט כל אזרח חמישי במדינה חש שמידת הידע שלו באשר לפעולות שעליו לעשות במצב הזה היא "נמוכה".

גורם בכיר במשרד הביטחון אומר כי "הסקר שערכנו העלה שיש בעיה של תחושת בטיחות וביטחון לאזרחים, בדגש על גבול הצפון. תרחיש הייחוס מתייחס לאיום נרחב בעיקר של חיזבאללה וחמאס, אבל לא רק. הוא יכלול גם מכת אש גדולה ביותר עם פתיחתה של מערכה.

"האיום הזה מהווה אתגר מאוד משמעותי למוכנות העורף כי חיזבאללה וחמאס הבינו שהיעד העיקרי הוא עורף המדינה ויכולת העמידה של התושבים והתשתיות הלאומיות. זה מחייב אותנו להיות מוכנים לפנות תושבים ואנו ערוכים, במידת הצורך, לבצע פינוי יזום של אוכלוסייה ומבינים שבמידת הצורך נידרש לזה במספרים של עשרות אלפים, גם בדרום וגם בצפון".

הגורם הבכיר מגדיר את רמת מוכנות העורף כ"בינוני פלוס", ואומר כי "יש לנו הרבה מה לעשות כמו העלאת המודעות, הכנת תכניות למתן שירותים חיוניים, ועוד, הפערים המרכזיים הם בדלקים ובחשמל ומשרד התשתיות עושה המון כדי לסגור את הפערים האלו".

בעת מתקפה, 54% מעוניינים לקבל עדכונים דרך הוואטסאפ, בני 50 פלוס יעדיפו לקבל את המידע בכלי התקשורת הרגילים. 60% ציינו כי יעדיפו מידע אמין ומדויק גם אם בעיכוב לעומת מידע מהיר שלוקה באמינותו.

לפי הסקר, 90 אחוזים בחרו לעצמם כבר את המרחב המוגן, שליש מהציבור הכין ציוד חלקי או מלא לשעת חירום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר