פרשות המשגיחים

מי מפיץ שמועות שקריות נגד אנשי חינוך?

ספיח לפרשות הקשות שנחשפו לאחרונה: גל של שמועות שקריות כלפי רבנים ודמויות רוחניות ביוזמת גורמים בעלי אינטרס שמנצלים את אוירת החרדה כדי לפזר חשדות שווא כלפי אישי חינוך (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (Flash90)

פרשת ההתעללות של המשגיח מהישיבה בבית וגן וסיפור בריחתו של המשגיח מישיבה ידועה בבני ברק, הולידו גל שמועות כנגד ראשי ישיבות, ר"מים, משגיחים ודמויות רוחניות, שיצאו עליהם רינונים כביכול אף הם נמצאים תחת חקירה או בדיקה בנושא.

גורמים חינוכיים תוקפים את גל השמועות חסר הבסיס, ואומרים הערב: קודם כל, אין ספק שיש לטפל בכל תופעה חמורה וקשה במלוא חומרת הדין, אסור לטאטא שום דבר מתחת השטיח ויש לבדוק כל תלונה באופן יסודי ומעמיק ולתת מענה ופתרון נכון לבעיות. כמו כן, הדיווחים של כלי התקשורת בנושאים אלו חשובים ויעילים, זאת על מנת להציף את הנושא על פני השטי ולגרום לבדיקה מקיפה.

אולם לדבריהם, בימים האחרונים נוצר מצב בו כל שמועה או דבר רכילות הופכים לכותרת רעשנית או לחילופין לשיח סוער ברשתות החברתיות. על כן חשוב לשנן ולהפנים כי אסור לשפוך דמם של אנשים. יש להיזהר מאוד מכל הפצת מידע שאינו נכון ואינו מדויק.

הלא המטרה - הם מדגישים - הינה לטפל בתופעה חמורה לשורשה ולא להפוך למסחטת רייטינג או לכר נרחב להפצת רכילות ושם רע.

ישנם מקרים של הפצת שמועות ורכילות שווא שעומדים מאחוריהם בעלי אינטרס פוליטי וציבורי המבקשים בכך לסגור חשבון עם אותה דמות רוחנית נשואת השמועות.

צריך לזכור, שבכל מקרה כזה המדווח בראש חוצות ואיננו נכון, הרי ששופכים דמה של משפחה שלימה, קהילה או ישיבה. בנוסף, הדבר מזיק למאבק כולו, כאשר חלק מהסיפורים מתבררים כחסרי בסיס עובדתי, מה שיוצר חוסר אמון גם בדיווחים על המקרים הנכונים.

עוד מתריעים הגורמים החינוכיים הללו, על תופעה חמורה של הטרדות טלפוניות לדמויות רוחניות, כאשר נערים צעירים מתקשרים לראשי ישיבות ומתחזים לעיתונאים מכלי התקשורת הכלליים, משמיעים את החשדות ומבקשים כביכול תגובה.

יצויין, כי בחלק ממקרי ההטרדות, נמנים אותם נערים עם בחורי 'הפלג הירושלמי' המבקשים לתלות בראשי ישיבות מהממסד הליטאי אשמות שווא שאינן נכונות, ובחלק מהמקרים מדובר בסתם צעירים פוחזים וריקים המתחזים לעיתונאים חוקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר