מצמצמים סיכונים

"למוהל עם הרפס אסור לערוך ברית לתינוקות"

בעקבות הידבקותם של שני תינוקות בהרפס, קורא המוהל הגאון הרב שלמה מחפוד בשיחה ל'כיכר השבת' למוהלים לבדוק את עצמם קודם הברית: "מוהל שנדבק - אסור לו למול עד שיבריא" (חדשות)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
הרב שלמה מחפוד, ארכיון (צילום: יעקב כהן)

הבוקר (רביעי) פורסם בכלי התקשורת השונים כי 2 תינוקות שעברו לאחרונה ברית מילה, אושפזו בבית החולים לילדים שניידר לאחר שנדבקו בהרפס ככל הנראה כתוצאה מהמציצה של המוהל.

"כיכר השבת" שוחח עם מוהלים ורופאים, כיצד מתבצעת ההידבקות, כיצד ניתן להימנע ממנה ואיך מטפלים בהידבקות שכבר אירעה.

המוהל הרב שלמה מחפוד, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "על המוהלים לבדוק את עצמם תחילה, מוהל שנגוע עם פצעים בפה עלול להדביק את התינוק". לדברי הרב מחפוד, "אותו מוהל צריך לדעת שאסור לו למול כל עוד הוא לא מרפא את פצעיו בפה. לגבי תינוק שכבר נדבק בהרפס, הדרך הטובה ביותר היא להתייעץ עם רופא ולעבור טיפול רפואי מוסמך".

גם המוהל הרב משה גולדשטיין משמיע גם הוא דברים דומים ואומר כי על המוהל לבדוק את עצמו. מנגד, המוהל הרב יואל דיין, טוען כי מוהל לא יכול להימנע מלהדביק תינוק וכי "אין הוכחה מדעית שהמוהל הוא זה שמדביק את התינוק. במידה ואכן התינוק נדבק בהרפס מה שצריך זה להפנות אותו לטיפול רפואי".

באשר לשאלתינו כיצד ואיך מטפלים בתינוק שנדבק מהרפס, אומר פרופסור שאול גולדברג כי "דבר ראשון צריך מיד לגשת לקופת החולים הקרובה ביותר בשביל לקבל את הטיפול המהיר והטוב ביותר". לדבריו, ישנן מגוון מחלות מדבקות של הרפס, בבית החולים בודקים בדיוק מה סוג ההרפס ובהתאם לזאת מה סוג התרופה שנותנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר