צפו בווידאו

לוחמי חטיבת הנח"ל הפכו ל'פלוגות חיזבאללה'

חטיבת הנח"ל ערכה אימון קרב, מול התושבים בכפר סמיע בגליל, כשלוחמיה דימו חלק מפלוגת לוחמים של החיזבאללה, כשהם מצוידים במדים מנומרים, קלצ'ניקובים, מטענים ודגלי הארגון • צפו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: דובר צה"ל, מתוך ynet)

חטיבת הנח"ל ערכה אימון קרב, מול התושבים בכפר סמיע בגליל, כשלוחמיה דימו חלק מפלוגת לוחמים של ארגון הטרור חיזבאללה, כשהם מצוידים מכף רגל ועד ראש, במדים מנומרים, קלצ'ניקובים, מטענים ודגלי הארגון.

במהלך האימון שנערך בחודשים האחרונים בצפון, חלק מפלוגות הנח"ל הפכו לפלוגות חיזבאללה ויתר הכוחות נלחמו בהם. הלוחמים המחופשים לבשו מדים מנומרים של הארגון, והשתמשו בנשק שהיה שייף לחיזבאללה והוחרם על ידי צה"ל, כמו רובי קלצ'ניקוב, מטולי RPG, עמדות מרגמה, משגרי רקטות ומטעני חבלה שנדרשו להטמין מול כוחות צה"ל, בדיוק כפי שפועל חיזבאללה.

בנוסף, הלוחמים המחופשים הקימו חמ"ל פיקוד ושליטה, הזהים למה שמחזיק חיזבאללה בדרום לבנון כשמהם הוא מתכנן לנהל את המלחמה הבאה עם ישראל. בחמ"לים שהוקמו תבוך בתי אזרחים ובסביבת אוכלוסייה, הוצבו הדגלים הצהובים של חיזבאללה, עמדות מחשב ומערכות קשר.

האימון של החטיבה נערך בכפר הדרוזי סמיע שבגליל, כשלוחמי צה"ל התאמנו לכבוש את המקום מידי החיזבאללה לאחר צעידת תמרון לאורך 30 ק"מ. הלוחמים השתמשו בכדורים חסרי קליע והשתמשו באמצעים פירוטכניים כדי לדמות קרב אמיתי.

קציבן בכיר בנח"ל הסביר ל-ynet כי "בימוי אויב זה כבר מקצוע מבחינתנו, ואנחנו בוחנים את המפקדים והלוחמים בבימוי האויב כהישג נדרש לכל דבר - כיצד הם היו פועלים מול צה"ל אם הם היו אנשי חיזבאללה".

"אנו משתדלים על בסיס המודיעין הקיים והמעודכן על חיזבאללה להתאים עד כמה שניתן את האימון ולוקחים בחשבון את צבירת הניסיון המבצעי שצבר הארגון בלחימתו בסוריה", הסביר הקצין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר