דיווח מתעדכן

בגלל חוק המקוואות: סוער בוועדת הפנים

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום בחוק המקוואות של ח"כ משה גפני. ח"כ רחל עזריה דרשה להפסיק את הדיון בשל העובדה שין לגביו הסכמות. גפני הגיב לה: "מה זה הפופוליזם הזה פה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת משה גפני ורחל עזריה (צילום ארכיון: הדס פרוש - פלאש 90; וידאו: אורי איגרא, גל"צ)

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שני) בחוק המקוואות של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת. הצעת החוק קובעת כי טבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק לפי ההנחיות של הרבנות הראשית לישראל, זאת במטרה לבטל את החלטת בג"ץ שבחר לאפשר לרפורמים להטביל את הגיורים שלהם במקוואות של המועצות הדתיות.

יו"ר הוועדה דוד אמסלם אמר בפתח הדיון: "קבעתי דיון בנושא והתקשרו ממשרד רוה"מ ואמרו כי הנוסח שעבר בוועדת השרים, ואמרו לי שהחוק יתואם עם 'הבית היהודי' ו'כולנו', אבל אמרתי שהדיון יתקיים בלי קשר להצבעה, ואני מבקש לסגור את הנושא הזה לא בשולחן הזה. כל עוד וזה לא מוסדר אני אביא את זה להצבעה".

ח"כ רחל עזריה החלה למחות על קיום הדיון ודרשה להפסיק אותו בשל העובדה שאין הסכמות. בחדר הוועדה החלה מהומה כאשר עזריה המשיכה לצעוק לעבר היו"ר שהחליט להוציא אותה מחדר הוועדה. היו"ר החליט לצאת להפסקה של חמש דקות.

ח"כ משה גפני צעק לעברה: "מה זה הפופוליזם הזה פה". יהודה גליק העיר: "זה ביזיון לכנסת".

לאחר הפסקה והתייעצות בין חברי הכנסת הגיעו הצדדים להסכמה כי החוק יתעסק בגופים (מועצות דתיות) ולא בטובלות.

שר הדתות דוד אזולאי הצהיר כי לא ישתנה כלום במצב הקיים באשר לטובלות ומבקש לאשר את הצעת החוק. ח"כ ישראל אייכלר מצידו תקף את בית המשפט העליון: "בגץ רוצה להרוס את כל ענייני הדת" והמשיך במתקפה על חברות הוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר