בגלל בית המשפט

מצוקה ביבנאל: "אין לנו היכן לקבור את המתים"

צו שהוציא בית משפט בבית שאן אוסר לבצע עבודות בבית הקברות ביישוב יבנאל. במועצה הדתית אמרו ל"כיכר השבת" כי הדבר למעשה לא מאפשר לקבור מתים בבית הקברות המקומי (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Yaakov Naumi/Flash90)

בית המשפט מונע קבורה ביבנאל: בעקבות בקשה שהגישה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגליל המזרחי נגד המועצה המקומית יבנאל, בית משפט השלום בבית שאן הוציא בימים האחרונים צו הפסקת עבודות בבית הקברות ביישוב יבניאל. במועצה הדתית אומרים כי הדבר למעשה לא מאפשר לקבור מתים בבית הקברות המקומי.

צו המניעה הוגש למועצה המקומית במהלך דיונים על היתרי בניה ושינויים שתוכננו בחלקות הקרקע בו שוכן בית הקברות המקומי. על פי הצו, בעקבות הגדרת המקום כולו כקרקע חקלאית, נכון לעתה לא יכולים לבצע עבודות בשטח. במועצה הדתית ביבניאל מדגישים כאמור כי קבורת מתים בקרקע תהווה הפרה של הצו השיפוטי.

במכתב ששלח עורך הדין של המועצה הדתית, עו"ד אייל ינון והגיע לידי "כיכר השבת" נכתב: "בידי מרשתי התקבל צו הפסקה שיפוטי שהוצא במסגרת ההליך שבנדון, כפי שניתן על ידי בית משפט השלום בבית שאן".

"מרשתי תפעל כמובן בהתאם לצו כל עוד לא תנתן החלטה שיפוטית אחרת. המענה לצו ובקשה מתאימה לביטולו לא יטופלו על ידי משרדי, וזאת לאור ההנחיות החלות עלי כתובע מוסמך בתחום התכנון והבניה בועדה מקומית לתכנון ולבניה אחרת".

"אבקש להביא לידיעתכם, כי מרשתי פועלת לעריכת בירור הנדסי וכן הזמינה מדידה, ואולם בשלב זה, וכל עוד עמדת הועדה המקומית לתכנון ולבניה גליל מזרחי היא כי כל שטח בית העלמין הוא ביעוד חקלאי, משמעותו של הצו כפי שנוסח הוא כי מרשתי לא תוכל לקבור נפטרים בבית העלמין החל מהיום".

"מאחר ושירותי קבורה הם שירותים חיוניים לבריאות הציבור, מוצע לצמצם את הצו כך שלא יחול על קבורה שוטפת של נפטרים".

הממונה על המועצה הדתית ביבניאל, מיכאל אילוז, אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בהחלטה אבסורדית שתפגע קשה ביכולת של המועצה לספק את השירותים אותם היא מחויבת לספק על פי החוק. לדבריו, גם אם ההחלטה התקבלה בעקבות דיון בנושא אחר, לא יתכן שבית המשפט ימנע את קבורת יהודים כהלכה ביישוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר