סערת סדן

זו לא פליטת פה אומללה - זו אג'נדה / דעה

זו אג'נדה, זו השקפת חיים, זה מבט פטרוני ומתנשא, של קומץ ארכאי גלותי ומיושן שטרם השכיל להתפתח, לצעוד עם הקדמה, להפנים שהאחר זה אני, אתה ואת. עו"ד אביעד אושרי, יועץ חקיקה ליו"ר סיעת ש"ס בכנסת, מגיב לפרשת רמי סדן (דעות)

עו"ד אביעד אושרי | כיכר השבת |
כותב השורות, עו"ד אביעד אושרי (באדיבות המצלם)

כמו שמש מאירה ביום וכוכבים מנצנצים בלילה, כך בדיוק - כמו ריטואל קבוע, קם לו ה"חכם" התורן ופולט מים עכורים הצבורים בבטנו מזה שנים, מים צבורים שעולים על גדותיהם ומתפרצים כגל עכור, המעכיר את נופה הקסום של החברה הישראלית.

לא ! זו אינה פליטת פה אומללה, וגם לא מעידה מקרית. זו אג'נדה, זו השקפת חיים, זה מבט פטרוני ומתנשא, של קומץ ארכאי גלותי ומיושן שטרם השכיל להתפתח, לצעוד עם הקדמה, להפנים שהאחר זה אני, אתה ואת. שהאחר אינו פחות ואינו נחות וגם אם הוא חושב אחרת ממני, הוא שווה זכויות בדיוק כמוני ודעתו שווה במעמדה לדעתי.

אמרתי קומץ ?! לא זה לא קומץ. זו תופעה, זו מגמה, זו ערוגה שלמה יער שלם של עשבים שוטים, קוצים וברקנים, המכסים ומאפילים בכיעורם על יופייה של החברה הישראלית. כדי להבין ולו במשהו את היקפה של התופעה אציין מספר נתונים עובדתיים;

ברשויות המדינה; מתוך 12 ראשי שב"כ מאז קום המדינה - רק אחד מבני עדות המזרח. מתוך 10 ראשי מוסד - רק שניים. מתוך 7 מבקרי המדינה - 0 (כן זו ספרה, לא אות לועזית) מבני עדות המזרח. מתוך 13 יועצים משפטיים לממשלה רק אחד. מתוך 11 פרקליטי המדינה - 0 מבני עדות המזרח (זוכרים שזו ספרה?!).

רמי סדן (מתוך ערוץ היוטיוב 'מכון קשר הכנה לבר מצווה')

ועתה נעבור לאקדמיה; באוניברסיטה העברית מתוך 12 נשיאים - 0 ממוצא מזרחי. באוניברסיטת חיפה מתוך 10 - 0. באוניברסיטת בן גוריון מתוך 6 - 0. באוניברסיטת בר אילן מתוך 10 - 0. באונברסיטת תל אביב - 1. בתקשורת; (כן, זאת שמתיימרת לעצב את דעת הקהל) מתוך 10 מנכ"לים ברשות השידור רק אחד ממוצא מזרחי. בגל"צ מתוך 5 מנהלים רק אחד. בספורט; מתוך 8 יו"ר ועד אולימפי - 0 מזרחיים.

הלזה יקרא קומץ?! או שמא רבים מקרבנו תקועים אי שם ב'תורת הגזע', בחשיבה ארכאית ומיושנת שמודדת את כבודו של האדם בהתאם לעיר הולדת סבו וסבתו מצד האם או האב.

ופה אני חייב לציין וידוי אישי. לא אחת נעתי באי נוחות לנוכח הוצאתו של השד העדתי מהבקבוק, ודווקא מהציבור המזרחי שאני נמנה עליו. תמיד רציתי להאמין ואף האמנתי שהטוב ביותר מנצח ולא משנה מה מוצאו, או יותר נכון לומר מה מוצא סבו. אבל העובדות, הנתונים, המציאות טופחת על פניי פעם אחר פעם.

האמירה האומללה של מי ש(היה) אמור לכהן כיו"ר חדשות 10 החדש, לדידי, הייתה אמירה אחת יותר מידי. אחרי נאום הצ'חצ'חים והגרבוזים, הגיע תורם של הסדנים (לא, לא הסודנים, הם אנשים טובים - במידה והם שוהים חוקיים), שעם כל הרצון הטוב (ואני בטוח שיש להם כזה) לא הצליחו להתאפק מלפלוט את גל המים העכורים המפעפעים בתוכם זה עידן ועידנים, ובכך קראו לנו כחברה להתעורר! להתעורר ולהבין שעדיין לא פסו המתנשאים מקרב הארץ, עדיין ישנם אנשים שמסתכלים עלינו מלמעלה, בשחץ וגאווה ואלי אפילו בבוז או רחמים.

לכל אותם גלותיים, גזענים קטנים המחבלים בכרמים, אני רוצה לומר לכם דבר אחד! את המהפכה אי אפשר לעצור. היא בעיצומה! אתם בכוחכם הדל ההולך ונעלם מנוף התרבות והקדמה, לא תעצרו אותנו.

הכותב משמש כיועץ חקיקה ליו"ר סיעת ש"ס חה"כ יואב בן צור.

עוד בנושא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר