מדינה תחת מתקפה

שוב תופת וטרור בטורקיה: עשרות נפגעים בפיצוץ מכונית תופת

שוב הטרור מכה בטורקיה וגם הפעם היעד הוא ככל הנראה מבנה משטרתי. 3 הרוגים ושלושים פצועים בפיצוץ מכונית תופת בתחנת משטרה בעיר מארדין, הסמוכה לגבול עם סוריה (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגע הפיצוץ היום (צילום: תושבים מקומיים)

יום אחר יום: אתמול בוצע פיגוע התאבדות באיסטנבול, והיום שוב מכה הטרור בטורקיה. מדיווחי התקשורת המקומית עולה כי הבוקר (יום רביעי) התפוצצה מכונית תופת בתחנת משטרה בעיר מארדין, הסמוכה לגבול עם סוריה. אמבולנסים רבים וכוחות ביטחון הוזעקו לזירה לטפל בכ-30 פצועים כתוצאה מהפיצוץ.

כזכור, 11 אנשים נהרגו אתמול בפיצוץ רכב ממולכד בתחנת אוטובוס בעיר איסטנבול, כשהיעד לפיגוע היה אוטובוס עמוס שוטרים. רג'פ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה האשים את "המחתרת הכורדית" (PKK) באחריות לפיגוע.

שורה של פיגועים עברה טורקיה מתחילת השנה. שני פיגועי התאבדות בוצעו באזורים תיירותיים באיסטנבול על ידי דאעש, שני פיגועי התאבדות בוצעו בבירה אנקרה על ידי המחתרת הכורדית ופיגוע נוסף בוצע כאמור אתמול כנראה על ידי ה-PKK.

לפי נתוני הצבא טורקיהף כ-500 אנשי ביטחון טורקיים נהרגו כבר בפיגועים של ה-PKK או בקרבות איתו. לטענתו, הוא הרג 4,500 חברים במחתרת הכורדית במבצעים בטורקיה ובצפון עיראק, מעוז המחתרת שמופצץ לעתים קרובות על ידי מטוסי קרב טורקיים.

כידוע, ה-PPK נלחם למען אוטונומיה לעם הכורדי בדרום-מזרח טורקיה. הסכסוך בן עשרות השנים עם השלטונות הטורקיים גבה את חייהם של 40 אלף בני אדם. המחתרת הכורדית מוגדרת ארגון טרור על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי וכמובן - טורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר