"לאף אחד לא היה סיכוי"

טבח מזעזע בארה"ב: נשבע אמונים לדאעש ורצח 50 בני אדם

סמוך לשעה 02:00 בלילה, פרץ עומאר מאטין למרכז בילוי באורלנדו שבארצות הברית וירה לכל עבר. דיווחים: "דקות לפני הטבח, המחבל התקשר למוקד החירום ונשבע אמונים לדאעש" (חדשות, בעולם)

בקטן: המחבל (צילומים, שאטרסטוק וצילום מסך)

הטבח שמזעזע את העולם: עומאר מאטין, אזרח אמריקני בן 29 ממוצא אפגני, טבח בחמישים בני אדם במרכז בילוי באורלנדו. על פי רשתות התקשורת האמריקניות, דקות לפני שמאטין ביצע את הרצח המזעזע, הוא התקשר למוקד החירום 911 ונשבע אמונים לארגון הטרור דאעש.

האירוע אירע סמוך לשעה 02:00 בלילה, כאשר מאטין פרץ למקום חמוש בכלי נשק והחל לירות לכל עבר כשהוא פוגע בעשרות בני אדם. במשך שעות שרר איפול בנוגע למספר הנפגעים בטבח, אולם בשעות הצהריים הודיעה המשטרה במסיבת עיתונאים על מימדי האסון. המחבל עצמו נהרג במהלך קרב היריות עם כוחות הביטחון.

כאמור, חמישים בני אדם נפגעו בטבח המחריד וכ-50 נוספים נפצעו בדרגות שונות. "שמענו בום ועוד בום, כמו זיקוקים. אנשים נסו על נפשם", סיפרה אישה ששהתה במקום בזמן הטבח. "ראינו אדם נכנס ומתחיל לירות. לאף אחד לא היה סיכוי. עשיתי הכול כדי לברוח משם" סיפרה אישה נוספת.

על פי בדיווח ברשת CBS, מאטין היה תחת מעקב של הרשויות בשנים האחרונות, והיה קשר בינו לבין ארגון הטרור דאעש. עד כה, באופן רשמי מוגדר האירוע כ"טרור פנימי" והקשר לאיסלאם קיצוני נבדק. בתוך כך, סוכנות הידיעות של דאעש "עמאק" הודיעה כי המחבל שביצע את הפיגוע השתייך לארגון הטרור.

מיר סאדיק מאטין, אביו של המחבל, טען כי הרקע למעשה הוא אורח חייהם של המבלים במקום וכי "אין לזה קשר לדת": "לא היינו מודעים שהוא יבצע מעשה נורא שכזה. אנחנו בהלם כמו אמריקה כולה".

הילרי קלינטון, המתמודדת לנשיאות ארה"ב, הגיבה לדיווחים מאורלנדו וצייצה בטוויטר: "התעוררתי לשמוע את החדשות האיומות מפלורידה. בשעה שאנו ממתינים למידע נוסף, המחשבות שלי עם אלה שנפגעו ממעשה הזוועה הזה".

דונלד טראמפ כתב בתגובה לטבח: "ירי ממש נורא באורלנדו. אנשים רבים מתים ופצועים. מתפלל עבור כל הקורבנות והמשפחות שלהם. מתי כל זה יעצור? מתי נהיה יותר קשוחים, חכמים וערניים?".

בהמשך, לאחר שפורסמה זהותו של הרוצח, צייץ טראמפ: "מעריך את הברכות על זה שצדקתי בנושא הטרור האיסלאמי הקיצוני, אני לא רוצה ברכות, אני רוצה קשיחות וערנות. אנחנו חייבים להיות חכמים!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר