אאא

לרשת החברתית לינקדאין יש 423 מיליון משתמשים, ואתם ככל הנראה ביניהם. מדובר בפלטפורמה יעילה לחיבור בין אנשים באותן תעשיות ולהעברת מידע על משרות פנויות. אולם, לא מספיק רק למלא את הפרטים בפרופיל ולפרסם. "השגיאה הגדולה ביותר שאנשים מבצעים היא ההנחה שלינקדאין יעשה עבורם את כל העבודה", טוען ג'ואל אלעד, מחבר הספר "לינקדאין למטומטמים". ההמלצה היא אם כך להתייחס לאתר כאל כלי, שצריך לדעת איך להשתמש בו. אחרת מנהלי גיוס, שמשוטטים באתר בחיפוש אחר מועמדים ראויים, כלל לא יתקלו בכם.

באתר learnvest פרסמו עצות שיעזרו לכם לעורר מודעות בקרב המגייסים.

1. השלימו את כל הפרופיל

תופתעו לגלות שיש די הרבה אנשים שלא ממלאים את הפרופיל כולו, אך זו טעות רצינית. המגייסים משתמשים בלינקדאין כצעד הראשון בעת החיפוש אחר מועמדים. הם מסננים אלפי פרופילים. כך שאלה העשירים יותר בפרטים יעזרו להם להבין שאתם מתאימים. "כשיש לי יותר מידע להתבסס עליו, זה עוזר להעלות את המהימנות של המועמד", אומר טוד מאנרס, נשיא חברת ההשמה טיטאן סרץ' פרטנרס בצפון קרולינה. השלמת הפרופיל פירושה לפרט את כל העבודות הקודמות שרלוונטיות לקריירה הנוכחית שלכם, ואת התחומים אליהם תהיו מעוניינים לעבור, העלאת מולטימדיה שחיונית לכישורים שלכם והשלמת פירוט ההשכלה. על אף שזה בטח נראה שולי, הקפידו להוסיף גם תחביבים, עבודות התנדבות ושפות נוספות שאתם מכירים. אל תדלגו גם על שלב העלאת התמונה, מכיוון שזה עוזר למגייסים לצרף פרצוף לשם ולהשלים את הרושם הראשוני.

2. הוסיפו מילות מפתח פופולריות לתיאור הראשוני

התיאור הראשוני (Headline) הוא הדבר הראשון שהמגייסים רואים כשהם נכנסים לתוך הפרופיל, הוא גם מופיע באזורים שונים באתר. המגייסים משתמשים לעיתים קרובות בשירות שעוזר להם לאתר מילות מפתח כדי למצוא את המשתמשים המתאימים בצורה הטובה ביותר לתפקיד שהם מחפשים לאייש. "האלגוריתם שבו משתמשים בלינקדאין לוקח בחשבון מילות מפתח המופיעות בתיאור בעת דירוג האנשים, כך שכדאי לוודא שאתם משתמשים בחלק הזה כדי להדגיש את הכישורים שלכם תוך שימוש במילות מפתח", אומר מאנרס. תוכלו לגלות מה הן המילים המוצלחות ביותר בתעשייה שלכם על ידי סקירה של מודעות דרושים רלוונטיות, וכן על ידי בחינת הפרופיל של המתחרים.

3. תמכרו את עצמכם בתקציר

אם הפרופיל כולו מפרט את המותג שלכם ומה אתם יכולים לעשות עבור המעסיקים, אז התקציר (Summary) הוא מעין הפרסומת של 15 שניות למותג. תנסו לכסות בקצרה את כל תחומי האחריות שלכם, כולל המחלקות השונות שאתם עובדים איתן. סכמו גם את ההישגים שלכם. עם זאת, אל תתעמקו בזה יותר מדי. השאירו את התקציר פשוט וממוקד ככל האפשר. "התפקיד שלכם כמחפשי עבודה הוא לשכנע את המגייסים שתהיו נכס לחברה", מסביר אלעד. אתם רוצים שהתקציר ירתק אותם, כך שימשיכו לקרוא את כל הפרופיל.

4. בקשו הודעות תמיכה (Endorsements)

המגייסים לא מתמקדים רק בהמלצות, אך הן יכולות לעזור להם לגבש דעה במידה והם מתלבטים. הודעות התמיכה כמובן יכולות להגיע מהשכן או החבר הטוב, שבכלל לא מכירים את העבודה שלכם, אבל הדפוס שלהן עוזר לגבש מהימנות. "קשה לזייף 100 הודעות תמיכה באותם כישורים", אומר אלעד. "הודעות תמיכה הן כלי ויזואלי נחמד. הן מאפשרות למגייסים לראות מה הכישורים שלכם, לדעת הרוב".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

5. תתחברו עם (כמעט) כולם

ככל שיש לכם יותר קשרים, גם אם מדובר באנשים מחוץ לתעשייה שלכם, כך עדיף. ראשית, יותר קשרים פירושם יותר חשיפה. אם עבודת החלומות שלכם היא בתעשיית האופנה, ייתכן שדווקא לחבר עורך הדין שלכם יש קשרים שיעזרו לכם להכניס את הרגל בדלת. "מינוף הקשרים של אחרים הוא דבר מעולה", מוסיף מאנרס. לגבי מספר הקשרים, אין הבדל משמעותי בין 200 או 500, אך אם יש לכם פחות ממאה קשרים אז הרושם הוא שאינכם פעילים בלינקדאין, והמגייסים עלולים להסיק מכך שאינכם פעילים גם בתחום שלכם. עם זאת, אין פירוש הדבר שעליכם לאשר כל הזמנה. "אל תוסיפו מישהו שעלול להכתים את השם שלכם, ויפנה לקשרים שלכם בהצעות לא הולמות", מדגיש אלעד.

6. השתמשו באפשרויות הפחות מוכרות

אם אתם לא רוצים שאנשים בעבודה שלכם ידעו שאתם מחפשים עבודה חדשה, בטלו את האפשרות שמפרסמת עדכונים לגביכם. מנגד, אם אתם רוצים להגביר את החשיפה, חברו את עדכוני הסטטוס בלינקדאין לחשבון הטוויטר שלכם, כך שבכל פעם שאתם מפרסמים בלינקדאין, יתפרסם גם ציוץ בטוויטר. אפשרות נוספת היא להדפיס את ה-URL של פרופיל הלינקדאין על כרטיס הביקור שלכם. לעומת זאת, המומחים טוענים שאין באמת סיבה לשדרג את החשבון לפרימיום.

7. הוסיפו פרטי התקשרות

מרביתנו נמנעים מפרסום מידע אישי במדיה החברתית, אך מכיוון שהמטרה היא שמעסיק פוטנציאלי יוכל ליצור אתכם בקלות קשר, ודאו שהגדרתם את החשבון כך שתוכלו לקבל הודעות ממשתמשים אחרים. תשקלו גם לפתוח מייל נוסף, שיוקדש לחיפושי העבודה שלכם. המטרה היא שמיילים רלוונטיים לא ילכו לאיבוד במייל של העבודה. "זה מקל עליכם לראות הודעות ולהגיב במהירות", אומר מאנרס.

8. תעקבו אחרי קבוצות מקצועיות

דרך נוספת שבה המגייסים מצמצמים את החיפוש שלהם היא על ידי מעקב אחר קבוצות מקצועיות. הצטרפות לקבוצות בלינקדאין בתעשייה שלכם והשתתפות בדיונים מעלה את הסיכוי שלכם למצוא עבודה. מעבר לכך, תהיו מעודכנים במתרחש בתחום שלכם, כולל קבלת עדכונים בזמן אמת על משרות פנויות.