פרצה חינוכית

מי החדיר את הרפורמים לתכנית ללימוד תורה שבעל פה?

תכנים של רפורמיים חדרו ללימודי "תורה שבעל פה" בבתי הספר הממלכתיים? אזרח שגילה שינויים בתכנית הלימודים פנה במכתב אזהרה לשר החינוך בנט (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
רפורמים, ארכיון (Miriam Alster/FLASH90)

בחוזר שפרסם משרד החינוך בחודשים האחרונים לגבי לימודי תורה שבעל פה (תושב"ע) בבתי הספר הממלכתיים, כלל משרד החינוך מה שנראה כתכנים רפורמיים וקונסברטיבים בתכנית הלימוד שאמורה להחדיר את ערכי היהדות לתלמידי ישראל.

מיכאל זלבה, אזרח שגילה את השינויים, שלח לשר החינוך נפתלי בנט מכתב בו הוא מתריע על השינויים החמורים בתכנית הלימוד שהוגדרה כחובה ונלמדת בכיתות ג' עד ט' בהיקף של 5 שעות שבועיות.

בדברי ההסבר שצורפו לחוזר משרד החינוך בתכנית הלימודים החדשה נכתב "התכנית כוללת היכרות עם ארון הספרים היהודי ותתמקד בכמה תחומים: עיסוק ביחיד, המשפחה, הקהילה, מדינת ישראל, העם היהודי בתפוצות והאנושות כולה. במסגרת התוכנית ייחשפו התלמידים לפתגמים, אגדות חז"ל ושירה, לצד היכרות עם דמויות כמו הרמב"ם ,אבן גבירול, רחל המשוררת וחיים נחמן ביאליק". כל זאת כאמור כחלק מה'תורה שבעל פה'.

תכנית הלימודים נכתבה על ידי פרופסור רון מרגולין במסגרת תכנית של "מכון שלום הרטמן" שמזוהה עם התנועה הרפורמית בארה"ב, בהסבר אודות הארגון באתר האינטרנט שלו נכתב כי מכון שלום הרטמן הוא "מרכז פלורליסטי למחקר ולחינוך החותר להשפיע על החיים היהודיים בישראל ובצפון אמריקה. באמצעות חדשנות במחקר, בהוראה ובתוכניות לימודים, ובעזרת תוכניות ההכשרה וההעשרה המקיפות והאינטנסיביות ביותר למנהיגים מקצועיים ולא-מקצועיים כאחד ברחבי העולם היהודי, אנחנו מעצבים מחדש את השיח היהודי על היהדות ועל ישראל ומניחים יסודות להמשכיות ולחיוניות יהודית במאה ה-21".

בעבר צוטט מנהל הפרויקט, פרופסור מרגולין צוטט בעבר כמי שמסביר לגבי התכנית כי "יילמדו המקורות המפתחים את היסודות ההומניסטים כדי לאזן את המימדים הבעייתיים בתנ"ך".

לאחר שזלבה פנה לשר החינוך נפתלי בנט, הוא זכה למכתב תגובה בו נכתב כי ככל הידוע למשרד החינוך פרופסור מרגולין אינו משתייך לקהילה הרפורמית בארה"ב, וגם לו היה משתייך אין זה מעניינו של משרד החינוך שכן תכנית הלימודים נקבעת על ידי ועדה מקצועית. במכתב לא נענה זלבה באופן ענייני לגבי תכנית הלימודים שלמעשה מחדירה לטענתו את הדעות הרפורמיות לכל תלמידי מערכת החינוך הממלכתית.

ממשרד החינוך ומשר החינוך נפתלי בנט לא נמסרו תגובות עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר