פוניבז': התקדמות חשאית לפשרה או סחבת מתוכננת?

בימים האחרונים ביקשו פרקליטי הצדדים הניצים בסכסוך בישיבת פוניבז', ארכה נוספת מבית המשפט. המטרה הרשמית: פשרה היסטורית בסכסוך הוותיק. המניע האמיתי, שנוי במחלוקת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבי אליעזר כהנמן ורבי שמואל מרקוביץ' (צילום: בעריש פילמר וכיכר השבת)

הצדדים הניצים בישיבת פוניבז' ביקשו שוב, בימים האחרונים, מבית המשפט ארכה של שבועיים נוספים, על מנת לנסות לגשר ביניהם - הגיסים - הגאון רבי אליעזר כהנמן נשיא הישיבה המייצג את פלג ה'שונאים' והגאון רבי שמואל מרקוביץ מראשי הישיבה המייצג את פלג 'המחבלים' במחלוקת ארוכת השנים.

כזכור, לפני כחודש הורה שופט בית המשפט המחוזי לצדדים, לנסות הליך של גישור ביניהם, ואכן פרקליטיהם נפגשו במטרה להגיע להסדר. לפני כשבועיים ביקשו עורכי הדין ארכה נוספת, ובית המשפט נענה לבקשתם. בימים האחרונים, כאמור, שוב ביקשו הצדדים ארכה של שבועיים נוספים.

בקרב גורמים בישיבה חלוקות הדעות, האם הבקשה המשותפת מבשרת על התקדמות משמעותית לכיוון הליך רציני של פשרה, או שמדובר ב'מריחת' זמן, בניסיון לזרוק האחד על השני את אמירת ה'לא' הצפויה בהמשך ולהאשימו בסרבנות לפשרה.

גורם המעורה בפרטים מספר, כי אכן ישנה היתכנות לפריצת דרך ווויתורים כואבים של שני הצדדים, ועל כן, לדבריו, לא ניתן לפסול את האפשרות של הגעה אמיתית להסדר בתקופה הקרובה.

מנגד, גורם אחר מבטל את התיאוריה האופטימית הקודמת, ואף מגדירה כ'קונספירציה הזויה': "למה שיסכימו עכשיו על מה שיכלו להסכים כבר לפני 10 שנים. אין שום סיכוי לשינוי בעמדות הצדדים ושני הגיסים מתבצרים בטענותיהם על צדקת דרכם", הוא טוען בביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר