בדרך לעזה

נתפסו חליפות צלילה שיועדו לקומנדו הימי של חמאס לצורך פיגועים "איכותיים"

משלוח גדול של חליפות צלילה איכותיות ומקצועיות נתפסו אתמול בדרך לעזה. במהלך מבצע צוק איתן לפני כשנתיים, חדרה יחידת הקומנדו הימי של חמאס לשטח ישראל בעזרת אותן חליפות (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המשלוח שנתפס (צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)

אתמול (ראשון), סיכלו הבודקים הביטחוניים של משרד הביטחון במעבר כרם שלום הברחה של עשרות חליפות צלילה איכותיות, שעל פי ההערכות היו אמורות להגיע לידי הקומנדו הימי של חמאס לשם ביצוע פיגוע "איכותי" נגד ישראל.

החליפות הוסתרו בתוך משלוח של ציוד וביגוד ספורט. הסחורה התגלתה בבדיקת המעברים שעל ידי משרד הביטחון, ולאחריה נכנסו לתמונה גם אנשי השב"כ. במערכת הביטחון חושדים כי פעילי חמאס תכננו להעבירן לידי הקומנדו הימי של הארגון. המשלוח הוחרם, ונפתחה חקירה לאיתור המעורבים בהברחה שכשלה.

כזכור, במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה לפני כשנתיים, עלתה יחידת הקומנדו של חמאס לכותרות לאחר ששני מחבלים חמושים הגיעו מהים וניסו לחדור לקיבוץ זיקים בדרום. במהלך חילופי אש נורו החמושים למוות, וחייל צה"ל נפצע קל. שלושה מחבלים נוספים אותרו בסריקות שנערכו לאחר מכן באזור וחוסלו גם הם.

חליפות הצלילה שנתפסו (צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)

לאחר האירוע, שאף תועד בסרטון והופץ ברשת, הודו בחמאס שההרוגים הם אנשי הקומנדו הימי של הארגון. בצה"ל הקפידו להפיץ את תמונות החיסול, אך כמה חודשים לאחר מכן התבררו פרטים מביכים מתוך מצגת פנימית ומסווגת של פיקוד הדרום שדלפה אל מחוץ לצבא. מהסרטון הצה"לי הסודי ניתן היה להבין שהמחבלים שהו בחוף כ-40 דקות עד שחוסלו. אחד מהם הצליח להצמיד מטען חבלה לטנק. המטען התפוצץ ולא גרם לנפגעים. מאז מנסים בקומנדו הימי של ארגון הטרור לשדרג את כוחם במים ואף חימשו אותו בציוד מתקדם.

על פי הערכות מערכת הביטחון, חמאס מתכוון להפעיל שוב את יחידת הקומנדו שלו במלחמה הבאה, הפעם באופן מוצלח ויעיל יותר, כשצוללני חמאס עשויים להגיח בשקט מהים למרחב היבשתי שבין אשקלון לאשדוד, ומשם לשגר טילים מהקרקע לעבר אוניית סחר שמגיעה לעגון בנמל אשדוד.

כך חדרו לישראל מחבלי החמאס במבצע צוק איתן (צילום: דובר צה"ל)

כמו כן, יש תרחיש במערכת הביטחון שלפיו הם ינסו לחדור לישראל באמצעות הצלילה ולהגיע ולפגוע בארובות תחנת הכוח שבדרום אשקלון, מרחק של ארבעה קילומטרים בלבד בקו אווירי מצפון הרצועה, טווח שצוללני החמאס עם ציוד הצלילה המתקדם מהסוג שנתפס אז על המחבלים בחוף זיקים, יכולים בהחלט לצלוח אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר