כתב אישום נגד העסקנים החרדים

הגבירים החרדים הופיעו בלבוש נוצרי והעניקו "מתנות כריסמס"

קצין משטרה בכיר הוטס ל"עיר החטאים" לאס וגאס בתמורה לרישיונות נשק, משפחתו קיבלה מתנות לחג הנוצרי. כתב אישום חריף נגד אנשי העסקים החרדים ששיחדו את משטרת ניו יורק (בעולם)

ג'רמי רייכברג, אמש (באדיבות המצלם)

פרשת השחיתות בני יורק: כלי התקשורת בארצות הברית מפרסמים היום (שלישי) את פרטי כתב האישום שהוגש נגד שני אנשי העסקים החרדים יונה רכניץ וג'רמי רייכברג, שעל פי החשד נהגו לשחד מפקדים בכירים במשטרת ניו יורק תמורת טובות הנאה והקלות.

על פי כתב האישום, יונה רכניץ וג'רמי רייכברג הופיעו בחגא הנוצרית "חג המולד" בביתו של מפקד תחנה בניו יורק כשהם לבושים ב"לבוש חגיגי" נוצרי (כובעים אדומים של סנטה קלאוס, בין השאר), והעניקו 'מתנות כריסמס' לילדיו של המפקד ואשתו. על פי כתב האישום, אנשי העסקים החרדים העניקו לבנו של הקצין משחק וידאו יקר ערך כמתנת כריסמס ולאשתו תכשיטים יקרים בשווי מאות דולרים.

בנוסף, על פי החשד אנשי העסקים מימנו לקצין המשטרה טיסה למשחק "סופר-בול" בלאס-ווגאס המכונה גם "עיר החטאים", כשהסכום ששילמו עבור ההטסה במטוס פרטי ועלויות השהייה במקום הגיע ל-59,000 דולרים. על פי כתב האישום, אנשי העסקים מימנו את הטיסה לאחר שמפקד המשטרה לחץ עליהם להזמין אותו למשחק הסופר בול.

עוד עולה מכתב האישום כי בהזמנות אחרת מימנו אנשי העסקים חופשה משפחתית של קצין המשטרה ברומא. בשיחות שנוהלו בין אנשי העסקים לשוטר, נשמעו אנשי העסקים מגדירים את המלון בו שהו הקצין ומשפחתו כ"מלון הטוב ביותר ברומא". עלות השהייה במלון הגיעה ל-500 דולרים ללילה.

בהזדמנות אחרת "שכנע" איש העסקים יונה רכניץ את מפקד המשטרה "לשדרג" את השעון הישן שלו, כשהוא מממן לו שעון יוקרה בסכום של 3,000 דולרים. בנוסף, אנשי העסקים מימנו שיפוצים בביתו של מפקד המשטרה בסכום של 12,000 דולרים.

על פי החשד, בתמורה לשוחד שהעניקו קיבלו אנשי העסקים הטבות שונות, בהם הקלות בהוצאת רישיונות לנשיאת נשק בניו יורק. בנוסף, משטרת ניו יורק סגרה נתיב נסיעה במנהרת לינקולן המפורסמת וליוותה בנתיב הסגור שיירות של אנשי עסקים ישראלים שהגיעו לפגישות עם רכניץ ורייכברג.

כזכור, לפני מספר חודשים נפתחה חקירה פלילית נגד איש העסקים יונה רכניץ ממנהטן והנגיד החסידי ג'רמי רייכברג מברוקלין בחשד שהעניקו כסף, מתנות וטובות הנאה למספר קצינים ושוטרים בכירים במשטרת ניו יורק זאת בתמורה לשיתוף פעולה עימם.

שמם של השניים נקשר גם כמי שתרמו סכומים נכבדים לקמפיין הבחירות לראשות העיר של ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלזיו שנבחר לבסוף.

חקירה נוספת הכרוכה אף היא בחקירת השניים הינה הקשר האסור לכאורה בין ליכטנשטיין מארגון השומרים לבין קצינים במשטרת ניו יורק אותם שיחד במטרה להשיג רשיונות עבור אנשים שרכשו אקדחים

על פי חלק מהדיווחים הפך רכניץ בהמשך אף לעד מדינה כשדיווח על יוזמת תיווך שלו במסגרתה העביר הטייקון החרדי מריו הברפלד הידוע כתורם גדול לישיבות בארץ ובחו"ל סכום של 60 אלף דולרים לראש איגוד הקצינים במשטרת ניו יורק זאת בתמורה לכך שהלה השקיע 20 מליון דולר מכספי הפנסיה של השוטרים בקרן גידור שבניהולו של הברפלד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר