פרסום ראשון

הדרישה של הראשון לציון: מינוי שלושה דיינים ספרדים

הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף דורש בחירת שלושה דיינים ספרדים לבית הדין הגדול, אחד מהציונות הדתית - דרישה שעומדת במרכז המחלוקת בין החרדים לבית היהודי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

פרסום ראשון: הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף דורש בחירת שלושה דיינים ספרדים לבית הדין הגדול, מה שעומד במרכז המחלוקת בין החרדים לציונות הדתית.

בכיר ב'הבית היהודי' אמר ל"כיכר השבת" כי בין היתר דורש מהם הראשון לציון שמתוך שני הדיינים שהם ממנים שיהיה לפחות אחד ספרדי.

לדבריו, בבית היהודי יש שני שמות אותם רוצים למנות, וכי הם לא יתנו לאף גורם להתערב בזהות הדיינים שלהם.

אתמול התייחסה במרומז השרה איילת שקד לדרישה ואמרה כי אם הבית היהודי היה נענה לדרישות החרדים מזמן הוועדה הייתה בוחרת את הדיינים.

כמו כן, ישיבת הוועדה למינוי דיינים שתוכננה למחר בוטלה ברגע האחרון. זאת הישיבה השניה ברצף שמבוטלת באמתלות שחברי הוועדה מתקשים להגיע בתאריך המתוכנן מראש.

כזכור, אמש דווח ב"כיכר השבת" כי במרכז המחלוקת שמונעת את כינוס הוועדה למינוי דיינים ניצבת בקשתה של ש"ס למנות שני דיינים בלבד לבית הדין הגדול, במקום חמישה, זאת בכדי למנוע בחירה של דיינים שאינם מקובלים על הרבנים החרדים.

כמו כן, החרדים דורשים חלוקה של שני חרדים ספרדים, שני חרדים אשכנזים ואחד מהציונות הדתית. השישי, יהיה דיין מוסכם - זאת בעקבות בחירתו של הגאון רבי אליעזר איגרא מהציונות הדתית. מנגד, בבית היהודי אומרים כי בחירת הרב איגרא אינה קשורה לדיל החדש מאחר והוא כבר נבחר וכעת החלוקה נפתחת מחדש.

כמו כן, הגר"י יוסף עדיין מסרב לבחירת דיינים לבית הדין האזורי כפי שדורשים ארגוני הנשים הזוכים לתמיכת שרת המשפטים איילת שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר