מתקפת טרור באינסטנבול

36 הרוגים, 147 פצועים: אין ישראלים בין הנפגעים בפיגוע

נמל התעופה אטאטורק באיסטנבול חוזר הבוקר לאטו לשגרה וחלקו נפתח לאחר מתקפת הטרור שביצעו שלושה מחבלים וגבתה את חייהם של 36 בני אדם. אין ישראלים בין הנפגעים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בסיון תשע"ו | 29.06.16
(מתוך טוויטר)

מתקפת הטרור בטורקיה אמש (שלישי) בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול העלה את החשש שבין הנפגעים ישנם ישראלים, אך מתברר כי כל הישראלים יצרו קשר ולמשרד החוץ לא ידוע על נפגעים ישראלים.

משרד החוץ הודיע בתחילת הבוקר כי עשרה ישראלים השוהים בטורקיה מוגדרים מנותקי קשר, זאת, לאחר שלא יצרו קשר מאז הפיגוע בשדה התעופה אטאטורק שבאיסטנבול. זאת למרות שלא ידוע על חשש לגורלם.

מאוחר יותר הודיע משרד החוץ כי נותרו שני מנותקי קשר ישראלים. עם זאת, המשרד מסר כי קונסול ישראל באיסטנבול, שי כהן, לא מצא ישראלים ברשימות הנפגעים שנבדקו מול הרשויות בטורקיה. במשך נמסר כי כל הישראלים יצרו קשר.

רגע הפיגוע (מצלמות אבטחה)

הקונסול הכללי באיסטנבול אמר בגל"צ הבוקר כי "אפשר לומר בסבירות מאוד גבוהה - אין נפגעים ישראלים בפיגוע".
כזכור, בפיגוע התופת נהרגו 36 בני אדם ונפצעו 146 נוספים. הפיגוע בוצע על ידי שלושה מחבלים מתאבדים שהשתמשו בנשק חם, רימונים ובחגורות נפץ. על פי ההערכות טביעות האצבע מובילות לדאע"ש שחוגג בימים אלו שנתיים להקמתה של החליפות. ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדירים חיזק את ההערכה, ואמר כי הממצאים בזירת הפיגוע מראים כי דאעש אכן עומד מאחורי המתקפה.

בישראל חששו כבר תקופה ארוכה מפיגועים נגד ישראלים בטורקיה. המטה ללוחמה בטרור הזהיר בחודשים האחרונים ישראלים להימנע מביקורים בטורקיה ואף לצאת ממנה בהקדם האפשרי. עוד נאמר באזהרת המסע הישראלית כי "התיירים הישראלים השוהים כעת בטורקיה מתבקשים להימנע מהגעה לאתרי תיירות הומי אדם, להישמע להוראות גורמי הביטחון המקומיים ולתקשורת ולצאת משם בהקדם האפשרי".

מתקפת הטרור אמש גבתה עד כה את חייהם של 36 בני אדם, 147 איש נפצעו. שלושה מחבלים ירו ברובי קלצ'ניקוב לכל עבר ולאחר מכן פוצצו את עצמם, מה שגרם להרס אדיר ולכמות הנפגעים הגדולה.

הבוקר, כאמור, נמל התעופה חוזר לשגרה וחלקו נפתח, לראשונה מאז מתקפת הטרור אמש. ב-8:40 יצאה מנתב"ג טיסת "טורקיש איירליינס". טיסת החזרה לישראל תמריא בסביבות 13:20.

בשדה התעופה באיסנטבול נמצאים כרגע כ-130 ישראלים, כ-70 מהם הגיעו בטיסה מקופנהגן, 30 הגיעו בטיסה מקישינב ועוד כ-40 מטיסות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר