שרת התרבות: יוקם צוות לסיוע תקציבי לספרות החרדית

האם בקרוב יושם קץ לאפליה התקציבית של ענף הספרות החרדית בישראל? לפחות על פי הצהרותיה של שרת התרבות היום בביקורה ברכסים החרדית, ניתן להבין כי צפוי מפנה לטובה בנושא (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שרת התרבות במועצה המקומית רכסים (באדיבות המצלם)

מירי רגב, שרת התרבות, ביקרה היום (רביעי) בישוב רכסים בליווי מנכ"ל משרדה יוסי שרעבי וצוות מחוז הצפון במשרד. במהלך הפגישה סקר ראש המועצה, יצחק רייך, את תנופת ההתרחבות והפיתוח, וסיפר על כך שבכל ימות השנה, נהנים בני הנוער והילדים ממגוון חוגים ופעילויות פנאי והעשרה המתקיימים בישוב.

השרה רגב נפגשה במהלך הביקור עם כותבות וסופרות מהציבור החרדי, ושמעה את הסופרות שהדגישו באזניה את העושר הקיים בספרות החרדית, אך גם את הבעיות והקשיים איתם הן מתמודדות מבחינה כלכלית בשל חוסר הסיוע מטעם המשרד.

בעקבות כך, השרה ביקשה מצוות משרדה לבדוק ולהקים צוות שיבחן את הנושא, לסיוע ולהכרת הספרות החרדית בתקציבי משרד התרבות והספורט.

בתום הסיור שיבח ראש המועצה, יצחק רייך, את יועץ משרד התרבות והספורט למגזר החרדי הרב ישראל חשין והודה לשרה מירי רגב על תמיכתה ועל היענותה לצרכי התרבות והספורט בציבור החרדי המבוססים על טהרת הקודש והחינוך ומותאמים לרוח יהודית וחינוכית טהורה: "התרבות התורנית ברכסים זוכה לפריחה משמעותית, ואנחנו שמחים שיש לנו חלק בכך, ושמחים לתת את האפשרות לתושבי רכסים ליהנות מהפעילויות השונות", אמר רייך.

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב הודתה לראש המועצה יצחק רייך על דאגתו לפעילות התרבות והספורט בישוב, מתוך הבנה בצורך החיוני והחשוב בפעילות זאת למען התושבים. היא הוסיפה וסיפרה על רגשותיה בעקבות הביקור: "כל כך שמחתי לשמוע שהשינוי התפישתי שאני מובילה תרם לישוב - כפי שאמרה אחת הנשים היקרות שפגשתי היום ברכסים".

"כשרת התרבות והספורט, אני מחויבת", אמרה השרה, "לקדם ולפתח פעילויות עבור כלל הציבורים בישראל ובתוכם כמובן גם הציבור החרדי, שראוי ליחס שוויוני וצודק. ראיתי כאן ברכסים איך המהפכה שאני מובילה במשרד הביאה ליצירת אירועים נהדרים, על פי ההלכה והייחודיות של הציבור החרדי באופן שהותאם במיוחד עבור אוכלוסיית רכסים. שמחתי לשמוע את התושבים כאן ברכסים שנהנים לראשונה מאירועים עשירים. זה מחמם את הלב לראות כאן תרבות פורחת ומתפתחת, ערכית ויחודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר