מתקפת הטרור בטורקיה

תמונות חדשות: המחבל מאיסטנבול יורה סביבו ללא הבחנה

עוד תיעוד נחשף היום מרגעי הדרמה הקשים בפיגוע הרצחני ההמוני אמש בנמל התעופה, באיסטנבול שבטורקיה. עמיתו, המחבל הנוסף, נלכד במצלמות רגעים לפני שהפעיל את מטען החבלה שעליו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל (צילום: מצלמות אבטחה)

בטורקיה התפרסמו היום (רביעי) אחר הצהריים, בכלי התקשורת, תמונות חדשות ממצלמות האבטחה בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול המתעדות שניים משלושת המחבלים שביצעו שם את מתקפת הטרור אמש. בתמונה אחת נראה מחבל מתאבד אחר יורה, ובשנייה נראה אחד המחבלים לבוש מעיל שחור.

לפי החשד, דאע"ש ביצע את מתקפת הטרור בנמל התעופה הבינלאומי של איסטנבול, שהוא תחנת מעבר חשובה לטיסות בינלאומיות מאירופה וגם מישראל ליעדים אחרים, ומהווה אחד מנמלי התעופה העמוסים ביותר בעולם. הארגון הרצחני טרם נטל אחריות לכך באופן רשמי, וקיימת עדיין ההערכה כי כמו בכמה פיגועים קודמים, יתברר לבסוף כי מחתרת ה-P.K.K. הכורדית היא העומדת מאחורי הפיגוע. במתקפת הטרור נרצחו 41 בני אדם, ו-239 פצועים פונו לבתי החולים. נכון לשעות הצהריים היום קצת יותר מ-100 מהפצועים שוחררו לבתיהם.

התיעוד הקודם מהפיגוע (צילום: מצלמת אבטחה)

היום ספגה טורקיה פיגוע נוסף בשרשרת הפיגועים שהיא חווה בחודשים האחרונים, גם אם קטן יותר. סוכנות הידיעות "אנדולו" דיווחה כי במחוז מרדין שבדרום המדינה רצחו מורדים כורדים שני חיילים ופצעו עוד שלושה בפיצוץ מטען חבלה שכוון נגד רכב משוריין. לצד מלחמתה בדאעש מתמודדת טורקיה בשנה האחרונה עם התחדשות הפיגועים של המחתרת הכורדית, שבהם נרצחו בעשורים האחרונים אלפים רבים של אזרחים טורקים.

כזכור, בפיגוע אמש מחבל אחד פתח בירי מנשק אוטומטי באולם הטיסות היוצאות, ונוסעים מבוהלים ברחו לכל עבר בניסיון לתפוס מחסה. אחר כך כל שלושת המחבלים המתאבדים פוצצו את עצמם באזור אולם מקבלי הפנים של הטיסות הנכנסות. בסרטון ממצלמות האבטחה שפורסם מוקדם יותר היום נראה אחד המחבלים נופל לקרקע אחרי שנורה, וכ-20 שניות אחר כך הוא נראה מפוצץ את עצמו.

סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן" דיווחה כי נתיחה שלאחר המוות נערכה לגופות המחבלים, וכי ייתכן שמדובר באזרחים זרים שבאו לטורקיה ממדינות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר