"ברור שהתלבטתי"

דרעי: אם ההסכם היה רק על הפיצויים ברור שהייתי מתנגד לו

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התייחס לאישור ההסכם עם טורקיה ולנסיבות שהביאו לתמיכתו בו ואמר כי לא מדובר היה רק בפיצויים כי אם בהסכם שמסייע למדינת ישראל ביחסיה הבינלאומיים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מתייחס הבוקר (חמישי) לראשונה לתמיכתו בהסכם עם טורקיה במהלך הדיון בקבינט: "היינו צריכים לבנות מערכת יחסים שטובה למדינת ישראל

דרעי שאמר את הדברים בראיון לגל"צ אמר, "ברור שהתלבטתי. התגובה הראשונית שלנו זה 'בואו נשמו על הכבוד הלאומי, למה צריך לשלם כסף, החיילים גיבורים', אין ספק שאם זה היה הנושא, האם לשלם פיצויים או לא, ברור שהייתי מצביע נגד. אני לא חושב שמישהו מאיתנו היה מצביע בעד. מה פתאום אנחנו צריכים להתנצל ולשלם פיצוי".

"אבל מה שעמד על הפרק", הוסיף דרעי, "מה זה נותן לישראל, ומערכת היחסים עם טורקיה. זה לא חדש, כבר שלוש שנים יש טיוטא של ההסכמה, רק עכשיו יש מפנה, זה הפך להיות אינטרס של הטורקים, בגלל המלחמה שלהם עם דעא"ש ובטרור.

לדבריו: "כשאנחנו מסתכלים בראיה אזורית, מה קורה בעזה, באיראן, הבריתות שנוצרות כאן בין המדינות החזקות. כל מערכת היחסים הזו, שאתה רואה את כולה אתה רואה שיש פה משהו הרבה יותר גדול מהסולם הקטן. כולנו יודעים מה זה הכבוד הטורקי, הכבוד שלהם נפגע, היינו צריכים לתת להם סולם בכדי לרדת, אבל היינו צריכים לבנות מערכת יחסים שטובה למדינת ישראל".

דרעי התייחס לעובדה שהרמטכ"ל גדי אייזנקוט וראש אמ"ן נעדרו מישיבת הקבינט, על פי הדיווחים לזה קרה לבקשת ליברמן המתנגד להסכם וידע שהצבא בעד: "היה רצוי ונחוץ שהם יהיו שם. כולם ידעו שעמדת הצבא היא בעד ההסכם. מה שרצו אתמול למנוע כאילו שיש עימות בתוך מערכת הביטחון".

על המתנגדים להסכם אמר השר דרעי: "אני חייב לציין שגם אלו שהתנגדו, כולל נפתלי בנט, שמחלק מהדברים שלו גם התרשמתי, זה זכותו, זה דיון, היה דיון ארוך וענייני מאוד, לא היו התנגחויות, בשביל זה יש רוב ויש מיעוט וטוב לשמוע את המיעוט. אני חושב שהיה מדובר באחד הדיונים הטובים ביותר של הקבינט".

חבר הקבינט נשאל על משפחות החיילים שגופותיהם מחוזקים על ידי החמאס: "אני שוחחתי ארוכות עם המשפחות, גם נפגשתי אתם. אני חייב לאמר: אני מאוד עומד נפעם מול המאבק שלהם, מאבק קשה אבל הם לא רוצים לחזור על מעשה שליט, הם לא רוצים שהמדינה תשלם מחירים כבדים. הם חושבים שהיה אפשר לעשות מנופים מול החמאס, בחלק מהדברים יש גם דברי טעם".

לדבריו: "לכולם היה מוסכם שטורקיה היא לא הכתובת להשפיע על הצד הצבאי של החמאס. אבל אתמול הקבינט קיבל החלטות חשובות בזכות המאבק, החלטה שבשבועות הקרובים יהיה דיון נוקב עם החלטות של הקבינט בנושא האסירים שלהם. אני חושב שזה יכול להיות מנוף גדול מאוד".

"דבר שני", הוסיף השר: "אני רואה בזה זכות שהטילו עלי להיות חבר בצוות הזה שיטפל בכל הנושא של השבויים, כולל לחפש מנופים. נשב עם אנשי המודיעין. הבטחתי למשפחות: אני לקחתי את הנושא הזה בראש בסדר העדיפויות שלי. אני מודה, זה לא עמד בראש סדר העדיפויות, ואני הולך להיכנס לזה בכל מה שאני יכול לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר