7 שקדים קלויים

לא קל להיות נשיא: נחשפה שגרת העבודה הלילית של הנשיא אובמה

חמש שעות שינה בלבד, כמויות אדירות של עדכונים וחומר קריאה, הסתגרות ב"חדר האמנות", בלי קפה ועם 7 שקדים קלויים בלבד • זאת שגרת העבודה של נשיא ארה"ב ברק אובמה (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כולם רוצים ונאבקים להיות בבית הלבן, זאת למרות שלכולם ברור כי מדובר בתפקיד תובעני ולא קל כלל וכלל. שגרת העבודה הלילית של הנשיא ברק אובמה נחשפה בתקשורת האמריקאית ומתברר כי הנשיא שעומד לסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה מסתפק בחמש שעות שינה בלבד, כשהוא עובד בגפו עד מאוחר בלילה.

בכתבה שפורסמה ב"ניו יורק טיימס", וסקרה את חיי הלילה של אובמה, נכתב כיצד הנשיא מסתגר לבדו ב"חדר האמנות" הסמוך לחדר השינה שלו ונקרא כך על שם האמנות הרבות שנחתמו בו. שם, הוא עובד על נאומים, עובר על כמויות עצומות של ניירת, קורא עשרה מכתבים מאזרחים שבחרו עוזריו באותו היום - ולפעמים אפילו מתפנה לקריאת ספרים או למשחקים במכשיר האייפד שלו.

על פי הניו יורק טיימס, אובמה מתחיל לעבוד בלילות ישר אחרי ארוחת הערב. עד השעה 20:00 מובא לפניו ספר התדרוך היומי - קלסר ובו המוני מסמכים ממשלתיים ממשרדים שונים. לדברי טום דונילון, ששימש כיועצו של אובמה לענייני ביטחון לאומי בין 2010 ל-2013, "הוא עובר על כל פיסת נייר שמגיעה לידיו".

בבוקר, הוא מספר, בדרך כלל ניתן למצוא לצד כל מסמך שאלות, הערות והחלטות מה שמלמד על יכולותיו הגבוהות של אובמה.

באופן מעניין על אף שאובמה ישן בקושי חמש שעות בלילה, הוא לא צרכן גדול של קפאין וכמעט ואינו שותה קפה. כמו כן, סביר יותר שישתה מים מאשר משקה מוגז. את הלילות הוא מבלה עם נשנוש מוזר למדי - 7 (בדווקא) שקדים קלויים.

לדברי אנשי הצוות שלו, הלילות שבהם הנשיא ישן הכי מעט זמן הם בדרך כלל לפני נאומים גדולים. כותב הנאומים הראשי של אובמה, קודי קינן, סיפר כיצד לפני כשנה, קיבל הודעת סמס עם הגיעו לביתו, סביב 21:00, שבה נכתב: "אתה יכול לחזור הלילה?" - והשניים עבדו במשך שעתיים נוספות על הספד לתשעה אזרחים שחורים שנורו בכנסייה בדרום קרוליינה.

מוקדם יותר באותה השנה נקרא קינן לשוב לבית הלבן בחצות, כדי לעבור על שינויים בנאום לרגל ציון 50 שנים ל"יום ראשון הארור", שבו הוכו מפגינים באלבמה על ידי שוטרים. "יש משהו בלילה שמאפשר לך לחשוב", אמר קינן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר