נתניהו והשרים פרצו בצחוק כששמעו מי מתח ביקורת על "חגיגות ראוותניות"

הבוקר פורסם כי הנשיא לשעבר שמעון פרס תקף את נתניהו על חגיגות ראוותניות בביקורו הצפוי באפריקה. הדיווח על כך בישיבת שרי הליכוד הצחיק עד דמעות את נתניהו ושאר הנוכחים (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פרס בחגיגות יום הולדתו. ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בישיבת שרי הליכוד הבוקר (ראשון), היתה הפוגה קומית בין שלל העניינים שעלו לדיון במקום. ה"קורבן" לגל הצחוק ששטף את הנוכחים היה שמעון פרס, הנשיא לשעבר, בעקבות הפרסום הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות לפיו פרס דחה הצעה להצטרף לביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו באפריקה, בטענה כי "אין לו עניין להשתתף בפסטיבל הראוותני".

אף שבסביבת פרס הכחישו הבוקר את הציטוט המדובר ואמרו כי לא זוהי הסיבה להיעדרותו מהנסיעה, סחטה הידיעה קולות צחוק רמים מהשרים וראש הממשלה, לאור החגיגות הראוותניות ביום ההולדת ה-90 של פרס לפני כשלוש שנים, בעלות מוערכת של מיליוני שקלים.

שר המדע אופיר אקוניס סיפר: "כל השכנים שלי שמעו את פרץ הצחוק כשקראתי את תגובת לשכת פרס. פרס לא רצה להשתתף באירוע ראוותני, זה ענק". כשישראל כץ, שר התחבורה, הוסיף משפט משלו על כך שפרס "מסרב להשתתף בכנס ראוותני", נתניהו לא יכל להתאפק ופרץ גם הוא בצחוק, לדברי כמה מהמשתתפים בדיון.

בתוך כך, בעקבות הפרסום לפיו הביקור והאירועים במסע ראש הממשלה יעמדו על 28 מיליון שקל, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון למשרד ראש הממשלה בבקשה לקבל את פירוט העלויות המלא. המסע צפוי לכלול ארבע מדינות – אוגנדה, רואנדה, קניה ואתיופיה – ואת הטקס הממלכתי לציון 40 שנים למבצע אנטבה.

בתנועה אומרים, כי הם "רואים חשיבות רבה בחיזוק הקשרים הדיפלומטיים של מדינת ישראל עם מדינות אפריקאיות וכן את הצורך לקיים טקס לציון מבצע היסטורי זה. העלות הגבוהה של המשלחת, שנטען לגביה שהיא הגבוהה ביותר אי פעם של ראש ממשלה ישראלי בחו"ל, מחייבת כי תיבחן באופן הדוק על ידי עין הציבור".

התנועה לאיכות השלטון דורשת לקבל את הפרוטוקולים, תחזיות העלויות והמסמכים המאשרים את ההוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר