האזינו להקלטה

כך מגייסים ב'ועד הרבנים' תרומות: "מנסים ללכלך על הארגון"

כך מנסות נציגות הטלמרקטינג שמציגות עצמן מטעם "ועד הרבנים לענייני צדקה" לשכנע יהודים לתרום לעמותה למרות הדו"ח החמור שפורסם נגדה: "מדובר בניסיונות ללכלך על הארגון". האזינו (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
ארכיון (Nati Shohat/Flash90)

שבועות לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" הדו"ח החמור נגד ארגון 'ועד הרבנים לענייני צדקה' בעקבותיו מונה אף מנהל זמני לעמותה, מגייסי הכספים של 'ועד הרבנים', כך נראה, מתכחשים לטענות הקשות וטוענים כי מדובר ב"ניסיונות ללכלך" על הארגון.

בשיחה שהגיעה לידי "כיכר השבת" נשמעת עובדת בארגון שמנסה להתרים אדם לארגון הצדקה. התורם מסביר לה כי בעקבות העדויות שפורסמו הוא אינו מעוניין לתרום לוועד הרבנים. בתגובה, אומרת לו הנציגה כי היא שמעה את הטענות, אך "מדובר בניסיונות ללכלך על הארגון".

גם לאחר שהתורם מתעקש על כך שהדברים שפורסמו בדו"ח מצביעים על חשד למעשים פליליים, מוסיפה הנציגה ומבהירה כי היא מכירה באופן אישי את האדם שעליו נכתב הדו"ח וכי זה "בנאדם שעשה את זה בתום לב".

משיחות אחרות שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי גורמים המזהים עצמם כעובדי 'ועד הרבנים' אומרים כי מדובר בהשמצות שיקריות שלכאורה "מובלות על ידי קופות צדקה מתחרות".

"כיכר השבת" פנה אל עורך הדין חגי אולמן שמנהל בפועל את העמותה בימים אלו, וזה אמר כי במידה והדברים אכן נאמרו על ידי עובדים בוועד הרבנים, "מדובר בדברים חמורים".

כזכור, לפני מספר שבועות נחשף ב"כיכר השבת" הדו"ח החמור שכתב רואה החשבון רמי אלחנתי כמבקר של רשם העמותות במשרד המשפטים. הדו"ח החמור העלה חשד למעילה בכספים ולהלבנת הון, כשמחברו אף המליץ להעביר את החומרים שהצטברו לידי רשויות החוק.

בעקבות הדו"ח החריף נפתחה חקירה פלילית ורשם העמותות אף הגיש לבית המשפט בקשה לפירוק העמותה, בסופו של דבר הוסכם על מתווה הבראה, בו התעקשו הגורמים בעמותה שלא לכנותו כ"פירוק", אך העמותה עברה לניהולו של עורך הדין חגי אולמן, שאחראי על לא מעט חברות שנכנסו לפירוק. במתווה הוסכם כי מי שינהל יחד עם אולמן את העמותה הוא מרדכי אלבוים, מקורבו של אלימלך פירר שאף כתב מכתב המלצה לבית המשפט.

במתווה הוסכם כי תוקם ועדת איתור למינוי רבנים שישמשו כחברי ועד ההנהלה, כשמי שירכיב את ועדת האיתור הם אלימלך פירר, מרדכי אלבוים, חגי אולמן ונציגי משרד המשפטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר