בדרך להסכמות על מינוי דיינים?

'הבית היהודי' לדרעי: מוכנים להתפשר, רוצים להגיע להבנות

'הבית היהודי' במסר לש"ס: אנחנו מוכנים להתפשר ולדון רק במינוי דיינים לבית הדין הגדול, בואו נגיע להבנות על זהות הדיין שאנחנו צריכים למנות. האם כבר מחר הוועדה תתכנס? • פרסום ראשון (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ובנט (צילום: יעק כהן - פלאש 90)

פרסום ראשון: מפלגת 'הבית היהודי' בראשות השר נפתלי בנט העבירה באמצעות שרת המשפטים איילת שקד מסר ליושב ראש ש"ס השר אריה דרעי לפיו הציונות הדתית מסכימה שהוועדה למינוי דיינים תתכנס ותדון רק בבחירות לבית הדין הגודל בלי לעסוק ולדון על בית הדין האזורי, כך נודע ל"כיכר השבת".

חברי הוועדה למינוי דיינים משריינים את יום רביעי, מחר, כאפשרות לכך שהוועדה תתכנס לבחור שישה דיינים לבית הדין הגדול, זאת בעקבות משא ומתן מתקדם בין הציונות הדתית לתנועת ש"ס והראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף.

במרכז המשא ומתן, הסכימה הציונות הדתית להתפשר על כך שהוועדה תתכנס ותדון אך ורק בבית הדין הגדול ולא יעלו להצבעה את מינוי הדינים לבית הדין האזורי - כפי שדורש הגר"י יוסף. בתמורה מבקשים ב'בית היהודי' להגיע להבנות על הדיין הנוסף שהם צריכים למנות.

כרגע במפלגה מבקשים למנות דיין אליו מתנגד בכל תוקף הרב יצחק יוסף. המפלגה מנסה לרכך את עמדת הרב ולהגיע להסכמות, כך שהוועדה תוכל להתכנס כבר מחר.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי שני הדיינים אותם מבקש הרב יוסף למנות הם הגאונים רבי יעקב זמיר ורבי יצחק אלמליח.

באשר לדיין השישי הגיעו הצדדים להבנות שיהיה זה הדיין הגאון רבי עמוס מיכאל, אך ב'בית היהודי' מדגישים כי אם לא יצליחו להגיע להבנות עם ש"ס - ההסכם לא יהיה בתוקף.

בכיר בלשכת השר אריה דרעי אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", המאבק האמיתי מאחורי הקלעים הוא על דמותו של בית הדין הגדול. הרב יוסף דורש רוב דיינים ספרדים וכעת מדובר בשעת מבחן של ש"ס האם תצליח להביא הישג שכזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר