פרשת רמתי

הבת נגד משפחתה: צו הרחקה מהסמינר ומהמנהל רמתי

בצעד חריג הגישה אחת מבנות סמינר באר מרים של אהרן רמתי תלונה נגד משפחתה שמגיעה כל הזמן להפגין נגד מנהל הסמינר. בתגובה הגישה האם תלונה נגד בתה (חדשות, חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפגנה נגד הסמינר. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

העימות בין הרב אהרן רמתי למשפחות תלמידות הסמינר שלו נמשך. השבוע הגישה אחת התלמידות תלונה במשטרה נגד כל בני משפחתה, ובהם גם אמה ואחותה שמגיעות דרך קבע אל סמינר 'באר מרים' שברחוב ישא ברכה בשכונת הבוכרים ומפגינות שם נגד הרב.

תחילתו של הסיפור הפעם היה לפני כשבועיים כאשר האם ובנותיה הגיעו להפגין נגד הרב כהרגלן ובמקום התפתחה תקרית סוערת בינן לבין כמה מהתלמידים. מדובר באם שבתה הצטרפה לסמינר לפני שש שנים ומאז ניתקה עם משפחתה את הקשר.

בעקבות האירוע הגיש הרב רמתי תלונה נגד האם ואחת מבנותיה והוציא להן צו הרחקה של 30 יום מאזור הסמינר. השבוע, כאמור, הגישה הבת עצמה תלונה נגד משפחתה כולה כולל אביה ואחות נוספת שלא היו במקום וגם להם הוצא צו הרחקה, כך דווח ב-Mynet.

האם טוענת מצדה שהתלונה כללה שקרים רבים, ביניהם טענת בתה לפיה הוריה מסלקים אותה בימי שישי מביתם כשהיא מבקשת להתארח. "אני אסלק אותה?" תהתה האם. "הרי כבר שנים אני נלחמת לראות אותה". להערכת המשפחה, הבת הגישה את התלונה לפי בקשתו הישירה של הרב.

בתגובה החליטו ההורים להגיש גם הם תלונה נגד בתם. "הבת שלנו הגיעה למצב שהיא מתלוננת עלינו. התייעצתי עם בעלי והחלטנו יחד להתלונן נגדה", סיפרה האם. "לפני כמה שבועות הגענו אל מחוץ לסמינר. פתאום בתי יצאה. רצתי אליה וקיוויתי לחבק אותה, אך היא דחפה אותי בחוזקה וקראה לי מכשפה. הגשתי תלונה על האירוע. אני מקווה שאולי זה יעיר אותה. אולי יום אחד היא תבין איפה אמא ואבא שלה ומה היא עשתה להם".

בנוסף מסרה האם מכתב אישי למפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי. "מדובר בנערה שהיום היא כבר אישה, שהגיעה מבית טוב וממשפחה תומכת", כתבה. "תמיד הענקנו לה ולאחיותיה כל שעל ליבן, היא שירתה במשמר הגבול וסיימה בהצטיינות. עזרו לנו לסיים את הסיוט הזה ולהחזיר את בתנו הביתה, ואז אולי תגיע הישועה".

במשטרה מסרו כי "מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לתלונות וחקירות אשר מתנהלות במשטרה. כמו כן, פניות למפקד המחוז יענו לפונה ישירות בדרך המקובלת ולא באמצעות התקשורת".

כזכור, סיפורו של סמינר באר מרים נמשך כבר יותר מחמש שנים כאשר גדולי הדור יצאו נגדו והורו כי אין ללמוד שם בשל השיטות החינוכיות שננקטות במקום. לפני כשנה הסערה סביב הסמינר התעצמה לאחר שחתונת אחת הבנות נערכה בה ללא השתתפות ההורים. הרב רמתי אף נעצר לכמה ימים בשל תלונות שהושמעו נגדו, אך שוחרר לאחר מכן ללא שהוגש נגדו כתב אישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר