לאן הלך הכסף?

מנהלים תוקפים: הזיקו למאבק שלנו, רוב התקציב לא יגיע אלינו

הקרב על תקציב מוסדות המוכש"ר עובר ממריבה על הקרדיט למלחמה של ממש של המנהלים מול "גורמים אינטרסנטים", כלשונם, שהזיקו להם למאבק. לטענתם, "זה הישג אבל לא בשבילנו" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי המוכש"ר בפגישתם עם ליצמן, אמש (באדיבות המצלם)

הסערה סביב תקציבי החינוך המוכר שאינו רשמי (יסודי) נמשכת. מתברר כי הבוקר (שלישי) עיתון "המודיע" בלבד מתייחס להישג שצויין אמש בהודעה משותפת של שר הבריאות יעקב ליצמן מסיעת יהדות התורה וסגן שר האוצר יצחק כהן מסיעת ש"ס שבישרו כי לאחר מאמציהם אישרו באוצר את התקציב המדובר, כאשר משום מה בשאר היומונים נשמטה הידיעה המשמחת.

מתברר כי מאחורי הקלעים רוחשת לא רק מלחמת קרדיטים בין ראשי אגודת ישראל ודגל התורה אלא גם מאבק של ממש על ה"הישג" שהוצג.

חלק מהמנהלים המזוהים עם פורום המוכר שאינו רשמי בוחרים לתקוף בחריפות את ה"הישג" וטוענים שאמש נגרם נזק למאבק המשותף כאשר הם מציינים כי מרבית הסכום שהובטח אמש כלל אינו אמור להגיע למוסדות המוכשר היסודי אלא לסמינרים ולישיבות קטנות וכדומה.

"מדובר בהישג יפה שהובטח בהסכם הקואליציוני אבל לא בשבילנו", אומרים חלק מחברי הפורום ל"כיכר השבת".

עוד מציינים אותם חברים בשיחה עם "כיכר השבת" כי בניגוד לרושם שנוצר אמש על ידי גורמים אינטרסנטים שכביכול הגיעו חברי הפורום במיוחד לכנסת כדי להודות לשר הבריאות יעקב ליצמן ו"על הדרך" לפגוע כביכול ביו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הרי שהיתה מלכתחילה מתואמת פגישה לחברים דווקא עם גפני.

ראשי המוכש"ר בפגישתם עם גפני (באדיבות המצלם)

ל"כיכר השבת" נודע כי לפורום המוכש"ר נקבעה לפני שבועיים פגישה עם יו"ר ועדת הכספים גפני לדיון חירום בנושא השגת התקציבים עבור המוסדות אותם הם מייצגים. הפגישה נקבעה ליום רביעי בשבוע שעבר ונדחתה מסיבות טכניות לאתמול בצהריים.

במהלך ההמתנה לפגישה עם גפני נכנסו חברי הפורום לחדרו של השר ליצמן על מנת להודות לו בסיוע במאמצים לעזור להשגת תקציבים עבור המוסדות זאת בעקבות השמועות על ההישג שהושג אמש בפעילותו.

"לאחר הפגישה עם יו"ר ועדת הכספים התברר לנו", טוענים המנהלים, "כי מדובר בבלוף של ממש. אנחנו מוסדות המוכר שאינו רשמי נמצאים בקריסה מוחלטת, חייבים השלמות משכורות ולספקים ומה לא, הסיבה לכך שהמדינה מתקצבת רק 30 אחוז מהתקציב ומנגד נאלצים לשלם 100 אחוז משכורות".

"בהתאם להסכם הקואליציוני אמורה לקום וועדה בכדי לבדוק האם המוסדות מתוקצבים אך ורק ב-30 אחוזים או שביותר מכך כפי טענות משרד החינוך שטוען כי המוכשר מתוקצב ב-75 אחוזים. הוועדה לא מוקמת מסיבות טכניות של גרירת רגליים של אנשי האוצר המבקשים להתעלם מתפוח האדמה הלוהט ולגלגל אותו הלאה מפתחם", הם מספרים.

לדבריהם, "בשל העובדה שאנו כרוכים יחד עם מוסדות המוכשר הנוצרים והללו הכריזו על שביתה בעקבותיה קיבלו סכום של 50 מייליון שקל המיועד עבור 18 אלף התלמידים ברשת המוסדות שלהם שזה אומר 2,700 שקלים פר תלמיד, ביקשנו במוכשר החרדי, שאנחנו כמעט כפול במספר התלמידים, לקבל את אותו סכום עבור כיסוי החובות שלנו.

ראשי המוכש"ר בפגישתם עם ליצמן (באדיבות המצלם)

"הדיון שלנו עם גפני היה שיעבירו גם לנו סכום באותו סדר גודל. גפני ניהל את המו"מ מול האוצר, אולם אמש התבשרנו שבעקבות הנוצרים קיבלנו בהתערבות השר ליצמון וסגן השר כהן גם אנחנו תקציב מיוחד של 50 מליון ועל כך הודינו להם. אלא שבערב התברר שלא דובים ולא נעליים".

המנהלים מסבירים כי "מדובר בסכום של 50 מיליון הנמצאים בהסכם הקוליציוני שמורכב מהסכומים הבאים: 17 וחצי מיליון שהאוצר "שכח" להעביר לנו בפעם הקודמת וכעת מכרו לנו את אותו סכום פעם שניה ועוד 50 מליון המיועדים עבור תל"י תגבור לימודי יהדות, להחזיר את המצב כמו בשנת 2012 כאשר מתוכם מגיע למוסדות המוכש"ר היסודי בסך הכל כ-3 מיליון ש"ח".

"אין פה שום בשורה וחברי פורום המוכשר לא יהנו מזה משום שחלק מהתקציב כבר היה מגיע לנו קודם וחלק בכלל לא יגיע אלינו (למוכש"ר יסודי) משום שילך לישיבות ולסמינרים שזה דבר גדול מאוד אבל לא קשור למאבק שלנו. מדובר בבלון נפוח ובכאלו שרכבו על הגל ולקחו קרדיט על הישג שאינו נכון ועוד להיפך", הם תוקפים.

המנהלים מציינים לסיום כי "על הסכום הזה של ה-50 מיליון שקל, גפני בישר כבר לפני תקופה בישיבת הסיעה והודיע שיגיע בקרוב לאישור הממשלה. לא על זה שמחנו והודינו. חשבנו שמדובר בסכום נוסף כמו הנוצרים ועל כן אנו מאוכזבים מהתרגיל שעשו לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר