סערת הגיור

ההכרעה של הרב דוד לאו: הגיור של איוונקה טראמפ - כשר

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו קובע כי הרבנות הראשית מכירה בגיוריו של הרב יחזקאל לוקשטיין מניו יורק • בכך, מכשיר הרב לאו את גיוריה של איוונקה טראמפ, בתו של דונלד טראמפ (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב דוד לאו ואיוונקה טראמפ (צילומים: יעקב כהן - פלאש 90, שאטרסטוק)

סערת אי ההכרה בגיוריו של הרב יחזקאל לוקשטיין מניו יורק, הרב שגייר את איוונקה טראמפ, בתו היהודיה של איל ההון והמתמודד הרפובליקני לנשיאות, דונלנד טראמפ, הגיעה לפתחו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הקובע כי הרבנות הראשית לישראל מכירה בגיוריו.

יצויין כי בעיקרון נגע הוויכוח בסוגיית גיור אחרת שנעשתה על ידי הרב לוקשטיין אולם בעקיפין השפיע הדבר גם על גיוריה של בתו של טראמפ מה שעורר סערה בארה"ב כאשר אפילו העיתון הנפוץ ה'ניו יורק טיימס' הצהיר שבישראל אין מכירים בטראמפ כיהודיה על פי ההלכה.

הרב לאו שיגר את מכתבו אל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואל יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ובו הוא כותב: "קיבלתי את מכתבכם בנדון. לכם ודאי ידוע שהרבנות הראשית לישראל ובתי הדין הרבניים הינם שני גופים נפרדים.

"בידי מסמכים המצביעים על כך שהרבנות הראשית לישראל מכירה ברב יחזקאל לוקשטיין שליט"א ובתעודות שהונפקו על ידו. איני יודע על סמך מה קבע ביה"ד את החלטתו, מן הראוי היה שפניה זו תעשה למי שנושא בתי הדין הרבניים הינו תחת אחריותו. ועל כן אין מקום שתופיעו בפני מועצת הרבנות הראשית אלא בפני ביה"ד שדן בענין".

הרב לאו מוסיף וכותב כי "בתוך כך נודע לי כי בהקדם אמור להתנהל דיון בפני בית הדין הרבני הגדול בערעור על החלטת ביה"ד האזורי בנדון. אני משוכנע שעמדת הרבנות הראשית תוצג בפניהם בדיון זה".

בית הדין הרבני בדיון שלו לגבי אותה גיורת, בעקבותיה פנו אדלשטיין והרצוג אל הרב לאו, התעלם מהעמדה המסורתית של הרבנות והכריע שלא מכירים בגיורים של הרב יחזקאל לוקשטיין. מחר ייערך דיון בבית הדין הגדול בערעור שהוגש וכעת ההערכה הינה שיהפכו את ההחלטה בעקבות ההכרעה של הרב לאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר