הסכסוך מחריף

הליכוד מאיים בתביעה נגד חנוך זייברט אם לא יפנה את בית הכנסת שהוקם בסניף של המפלגה

היועץ המשפטי של הליכוד מאיים לתבוע את מזכ"ל אגודת ישראל וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט על רקע ההשתלטות לכאורה על סניף הליכוד בעיר. דובר העירייה: "שיתבעו גם את ברק אובמה. לראש העיר אין שום קשר למבנה הזה" (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
חנוך זייברט (Yonatan Sindel/Flash90)

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, פנה לאחרונה במכתב חריף לראש עיריית בני ברק ומזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט והזהיר אותו מתביעה נגדו במידה ולא יפונה לחלוטין הסניף הבני-ברקי של המפלגה.

כזכור, בחודשים האחרונים התעוררה סערה בבני ברק לאחר שעשרות אברכים מסניף של כולל 'נחלת משה' שבראשות הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ ראש העיר בני ברק, נכנסו לסניף הליכוד המיתולוגי ברחוב יהודה הלוי בבני ברק והפכו אותו לבית מדרש וכולל אברכים.

בתגובה, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הגיע למקום מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי והודיע לאברכים כי מדובר בפלישה לא חוקית לשטח פרטי ששייך לתנועת הליכוד, כשהוא מאיים כי אם הם לא יתפנו מהמקום - הם יפונו בכוח. ואכן, מספר ימים לאחר מכן, פינו אברכי הכולל את מבנה סניף הליכוד וחזרו לבית מדרשם הקבוע.

ברקע הפלישה עמדו גם חילוקי דעות בתוך תנועת הליכוד. כאשר מצד אחד, כפי שדווח במקומון "קול העיר", כניסת הכולל לשטח סניף הליכוד בבני ברק, נעשתה בתיאום עם שלמה אלמגור, יועץ ראש עיריית בני ברק ולשעבר יו"ר סניף הליכוד בבני ברק.

גורם הקשור להנהלת הכולל ששוחח אז עם "כיכר השבת" טען שבשיפוץ והתאמת המקום הושקעו עשרות אלפי שקלים, והבהיר כי "אם הנהלת מפלגת הליכוד תבחר בהתנהלות חד צדדית ובעימות פיזי אלים במרכז בני ברק, היא תצטרך לקחת בחשבון שיהיו לכך השלכות חמורות על השותפות הקואליציונית של הליכוד עם יהדות התורה".

האיום של הליכוד (סריקה)

מנגד, יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות המפלגה, הכריז כי לא ינוח עד שהמקום יחזור לשמש כסניף הליכוד. בשיחה עם "כיכר השבת", אמר אז וידר כי "עזות המצח של העסקנים לא יודעת שובע. גם אם אותו פעיל ליכוד אישר להם להיכנס לסניף, הרי שאין לו שום סמכות לכך. אין ולא היה שום אישור להפיכת סניף הליכוד לסניף של יהדות התורה. הפלישה הפלילית לנכס פרטי של תנועת הליכוד מטופלת ותטופל בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותנו".

אלא שהפרשיה לא הגיעה לסיומה. לאחרונה גילו בליכוד כי המבנה לא פונה והושאר בו ריהוט וציוד רב ואף מתקיימות בו תפילות בשבתות. לאור זאת, נערך דיון בהשתתפות נשיא בית הדין של הליכוד עו"ד מיכאל קליינר, היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי, מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי, וחבר נשיאות הליכוד יעקב וידר.

מיד לאחר הדיון, פנה היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד הלוי, במכתב חריף לראש עיריית בני ברק חנוך זייברט והזהיר אותו מתביעה נגדו. במכתב שנכתב לראש העיר לפני כחודש, מציין עו"ד הלוי בין היתר, כי "לפני כמה ימים נודע למרשיי כי אתם מקיימים בנכס בית כנסת", וכי "מרשיי לא השכירו לכם את הנכס ולא הרשו לכם להשתמש בו". בסיום המכתב, אליו מכותבים גם בכירי הליכוד, מאיים עו"ד הלוי על זייברט: "הנכם נדרשים לפנות את הנכס ואת כל המיטלטלין שהכנסתם אליו. במידה ולא תפנו את הנכס לא תותירו בידי מרשיי כל ברירה אלא להגיש נגדכם תביעה".

אם הליכוד יממש את איומיו ויתבע את מזכ"ל אגודת ישראל, הדבר עלול להוביל לקרע חריף בין המפלגות, ואולי אף להשפיע על היחסים במישור הפוליטי הארצי, כפי שהזהירו גורמים חרדים לפני כחודש.

מזכיר העירייה ודוברה אברהם טננבוים אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מי שהגיש את התביעה נגד ראש עיריית בני ברק יכול גם לתבוע את נשיא ארה"ב ברק אובמה. לראש עיריית בני ברק אין קשר למבנה זה".

בהכנת הידיעה השתתף חיים אבני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר