פרסום ראשון

הרבנים הראשיים החרימו וישיבת הוועדה למינוי דיינים בוטלה

הרבנים הראשיים לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, הודיעו כי הם מחרימים את כינוס הוועדה למינוי דיינים. בעקבות כך הודיע השר יובל שטייניץ על ביטול כינוס הוועדה (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בסיון תשע"ו | 06.07.16
הוועדה למינוי דיינים, ארכיון (באדיבות המצלם)

דרמה ברגע האחרון: נשיא בית הדין, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והרב הראשי הגאון רבי דוד לאו מחרימים את ישיבת הוועדה למינוי דיינים שנועדה להתכנס בצהריים (ד')בלשכת יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ.

בנוסף, מלבד הרבנים הראשיים גם חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה, חבר הוועדה, מחרים את כינוסה.

התירוץ שהועבר לחברי הוועדה, כי מדובר בשעה שלא נוחה לרבנים, אך מאחורי הקלעים הגר"י יוסף זועם על אי ההסכמות בין חברי הוועדה והעובדה שדרישתו טרם התקבלה.

כזכור, דרישת הראשון לציון נחשפה לראשונה ב"כיכר השבת", לפיה יש למנות רוב דיינים ספרדים בבית הדין הגדול.

יצוין, כי כדי להיבחר כדיין בית דין הגדול זקוק כל דיין לרוב של שמונה מתוך תשעת חברי הוועדה. כאמור, בעקבות החרמת הרבנים אין אפשרות להגיע לרוב הנדרש, ולכן הודיע יו"ר הוועדה השר שטייניץ, על ביטול ישיבת הוועדה למינוי דיינים.

מלשכתו של השר שטייניץ נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי הוועדה לבחירת דיינים תשוב ותתכנס בשבוע הבא גם אם הרבנים הראשיים יחליטו שלא להגיע. "לאור היעדרותם של שליש מחברי הוועדה -הרבנים הראשיים וח"כ אייכלר - הודיע יו"ר הוועדה, השר יובל שטייניץ, כי יכנס את הוועדה בשבוע הבא לישיבה נוספת בה תתקיים הצבעה על מינוי דיינים. השר שטייניץ הודיע לרבנים הראשיים, שבישיבה הבאה תתקיים הצבעה גם ללא השתתפותם וגם בהיעדר הסכמות, זאת על מנת לעמוד בלוחות הזמנים שקבע בג"צ (15.7)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר