יכולה לחגוג

סופית: הילרי קלינטון לא תועמד לדין על פרשת המיילים

מזכירת המדינה לשעבר שהואשמה בכך שהשתמשה בשרתים לא מאובטחים להעברת מידע מסווג מה שיכל להביא להעמדתה לדין יכולה להירגע עם הודעת התובעת הכללית על סגירת התיק (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

קלינטון יכולה לנשום לרווחה: התובעת הכללית של ארצות הברית, לורטה לינץ', הודיעה במהלך הלילה (חמישי) כי מי שככל הנראה תהיה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון, לא תועמד לדין בגין פרשת המיילים שבה היא מעורבת. זאת, יממה לאחר שראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי, הודיע כי הסוכנות ממליצה שלא להעמיד לדין את מזכירת המדינה לשעבר בשל שימושה בחשבון המייל הפרטי שלה להעברת תכנים הקשורים לעבודתה, שכללו מידע מסווג.

לינץ' אמרה כי "קיבלתי ואישרתי את המלצת ה-FBI שהתקבלה פה אחד, לפיה יש לסגור את תיק החקירה ולא להגיש כתב אישום נגד כל המעורבים".

קלינטון ספגה ביקורת רבה על השימוש שלה במייל שהוגדר כחסר אחריות לחלוטין אך לו הייתה מורשעת בכך היה עליה לנטוש לחלוטין את חלומותיה על הבית הלבן.

היום יעמוד ג'יימס קומי לשימוע מול ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, ובה יידרש להסביר את השיקולים שהובילו להמלצת הסוכנות כשהוא צפוי לעמוד לביקורת נוקבת על החלטתו. "ההמלצה של ה-FBI מפתיעה ומבלבלת", אמר ג'ייסון צ'ייפץ, יו"ר הוועדה שמולה ידבר קומי. "לפי הדברים של קומי ברור שקלינטון הפרה את החוק. מי שעובר על החוק צריך לשאת באחריות". דוברה של קלינטון, בריאן פלון, יצא נגד קיום השימוע ואמר כי מדובר ב"עוד שקר שממומן בידי משלמי המסים".

"ישנן שאלות רבות שיש לענות עליהן, ואנו נשאל את אותן השאלות" אמר יו"ר בית הנבחרים פול ראיין הרפובליקני שקיווה לראות את קלינטון פורשת. לדבריו, נראה כי קלינטון קיבלה יחס מועדף בשל היותה מועמדת לנשיאות. "ראינו רק התחמקויות וחוסר אמון מצד קלינטון כאשר נשאלה לגבי הנושא. הדבר הזה מצביע על כך שישנן שאלות רבות שמצריכות תשובות". ראיין הדגיש כי יבדוק אם הקונגרס יכול לפעול כדי למנוע מקלינטון גישה למידע מסווג במהלך הקמפיין לנשיאות.

גם כלפי התובעת לינץ' נשמעה ביקורת שקשרה אותה לבחירות על כך שנפגשה עם הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, בעלה של הילרי בשדה התעופה בפיניקס שבאריזונה למשך כחצי שעה. לינץ' הדגישה כי הפגישה התרחשה במקרה כיוון ששניהם היו בשדה התעופה, ואף אמרה כי נושא החקירה לא עלה בה לדיון. "לא דיברנו על שום תיק והוא גם לא העלה את זה. החקירה מנוהלת על ידי צוות מקצועי ומיומן שעוקב אחר הוראת החוק", הדגישה, אך נקל להבין מדוע רבים אינם מאמינים לה.

בינתיים יכולה כאמור קלינטון להתרכז בקמפיין עצמו כשהיא עדיין מובילה באחוזים בודדים בסקרים על פני המיליארדר, דונלד טרמפ, שסוגר אט אט את הפער ביניהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר