זיכוי מפתיע

פגע וברח וזוכה בבית המשפט • צפו בתאונה

נהג שדרס וברח מהמקום זוכה על ידי השופט בשל בעיות בראיות שהוצגו על ידי התביעה ובשל העובדה שייתכן ואכן התאונה הייתה בלתי נמנעת וכי דיווח עליה באופן מיידי • צפו בווידאו (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך Ynet)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה את עודה אל נסאסרה, שדרס נהג הסעות בקריית גת לפני כשלוש שנים וברח, מעבירות של הפקרה וחבלה בכוונה מחמירה בין היתר בעקבות מחדלי חקירה.

בכתב האישום שהוגש נגד נסאסרה, לו 97 (!) הרשעות תעבורה קודמות, צוין על פי הדיווח ב-YNET כי האירוע החל בעקבות ויכוח שפרץ בין הנאשם לבין נהג הסעות, לאחר שבהתנגשות בין שני רכביהם נשבר הפנס הקדמי של הנהג השני. כתוצאה מכך יצא נהג ההסעות מרכבו וירד אל הכביש בניסיון לעצור את נסאסרה, שמצדו הגביר את מהירות נסיעתו ואף הסיט את רכבו לכיוון גופו של הנפגע. הנאשם טען כל הזמן כי לא יכול היה למנוע את התאונה, שכן נהג ההסעות קפץ במפתיע לרכבו, והוסיף כי חבריו של הנהג הנפגע ביקשו לפגוע בו ולכן נמלט מהמקום והתקשר למשטרה לאחר מכן כדי להודיע על התאונה.

השופטת טלי חיימוביץ' החליטה על הזיכוי, בין היתר בעקבות מחדלי חקירת המשטרה. במהלך המשפט התגלה כי המשטרה הציגה רק את סרטון הפגיעה בנהג ההסעות, ולא את מה שקרה לאחר מכן. חוקרי המשטרה ביקשו מעיריית קריית-גת רק את קטע הדריסה במכוון. "מדובר בנזק ראייתי, ממשי, אשר פוגע בהגנת הנאשם", ציינה.

באשר לאירוע הדריסה קבעה השופטת חיימוביץ' כי לא ניתן היה למנוע את התאונה. היא הסתמכה בין היתר על דו"ח של בוחן תנועה, שהגיע לידי ההגנה רק כשנה וחצי לאחר האירוע, ובו קבע כי "התאונה הייתה בלתי נמנעת". סניגורו של נסאסרה, עו"ד הרצל סמילה, טען בסיכומי ההגנה לבית המשפט כי הפרקליטות יידעה את ביהמ"ש בעניין הדו"ח שהוצג כ"חישובים בקשר ליכולת הנאשם למנוע את התאונה", והציגה אותו "כדו"ח חסר חשיבות המצדיק התייחסות שולית" במקום לחזור בה מכתב האישום.

השופטת חיימוביץ' ציינה כי מעשיו של הנפגע היו בלתי צפויים לחלוטין וכי מדובר ב"מעשה שגובל בהתאבדות". בנוגע להפקרה, קיבלה השופטת את טענתו של נסאסרה לפיה נאלץ לעזוב את מקום התאונה מפני שאוים על ידי חבריו של הפצוע.

בית המשפט הרשיע את הנאשם רק בחבלה במזיד, בגין הפגיעה בפנס הרכב של הנהג שנפצע, וגזרה עליו מאסר על תנאי בן חודשיים ופיצוי בסך 700 שקל לנהג הנפגע.

טרם גזר הדין אמר הנאשם: "לא התכוונתי למקרה שקרה. עבדתי תקופה ארוכה, מצבי הכלכלי היה מאוד קשה והרכב נהרס. את מה שהוא עשה רק משוגעים עושים".

עו"ד סמילה, שייצג את הנאשם, הוסיף כי "מדובר בתיק שלו היה הנאשם מורשע בו, היה נשלח אל מאחורי הסורגים לשנים רבות. במהלך ניהול ההוכחות בית המשפט מצא את הנאשם זכאי מוחלט ולא מבחינת הספק. יש בכך להראות את האצבע הקלה שבה ניתן לשלוח אדם מאחוריי סורג ובריח על עבירות שנקבע בסופו של דבר שלא ביצע. נעשה דין צדק בעניינו".

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה: "מדובר בתאונה אשר אירעה לפני כשלוש שנים בקריית גת, עת רכב הנהוג בידי עודה אל נסאסרה פגע בעוצמה באדם ונסע מהמקום. במסגרת החקירה פנתה המשטרה למוקד העירוני של קריית גת וקיבלה לבקשתה את תיעוד אירוע הדריסה כפי שצולם ע"י מצלמות העירייה, שבו נראה בבירור אירוע הפגיעה עצמו, מה שחיזק את יתר הראיות בתיק, לפיהן הנהג לא עצר בזירת התאונה והמשיך בנסיעה. יודגש כי המשטרה בשום שלב לא הורתה לחתוך את סרט הצילום, אלא ביקשה - וקיבלה, את הקטע שהיה רלוונטי לאירוע הדריסה עצמו".

"הבוחן לא נחשף לסרטון המתעד את אירוע הדריסה בשלב עריכת חוות דעתו הראשונה ולכן, במהלך ניהול התיק, כאשר התברר כי הבוחן לא צפה בסרטון, ביקשה הפרקליטות לבצע השלמות חקירה. לאחר שהבוחן צפה בסרטון במסגרת השלמות החקירה וסיים לערוך את חוות דעתו השנייה, שבה קבע כי ייתכן שהפגיעה בנפגע הייתה בלתי נמנעת, מלוא חומר החקירה הנוסף הועבר מיד ובלא שיהוי לידי ההגנה, כפי שעולה גם מפרוטוקולים של בית המשפט ומביקור בית המשפט בזירת התאונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר