יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין סייר בישיבות בבני ברק

במסגרת תחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס, סייר השבוע יו"ר מפעל הפיס אלוף (מיל') עוזי דיין, בהיכלי השיבות בבני ברק וזכה לשבחים מראשי הישיבות על היוזמה • תמונות (חדשות, חרדים)

עוזי דיין ב'אוהל קדושים' (צילום: יח"צ)

במסגרת תחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס, סייר השבוע יו"ר מפעל הפיס אלוף (מיל') עוזי דיין, ב0היכלי השיבות בבני ברק.

הסיור החל בישיבת 'אור אליצור' בשכונת פרדס כץ. ראש הישיבה הגאון רבי מסעוד בן שמעון שמכהן גם כחבר ועדת השיפוט בתחרות קיבל את פניו של דיין והראה לו את אולם הלימוד של הישיבה.

בסיור נכחו גם רבני הישיבה וכן רבה של פרדס כץ הרב מנשה זליכה, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אליהו דדון וחבר הנהלת העיר בני ברק גדליהו בן שמעון.

ראש הישיבה סיפר לדיין על תולדות הישיבה מאז הקמתה כמוסד חרדי ראשון בפרדס כץ, והציג לדיין ספר חיבורים תורניים של תלמידי הישיבה. "אני דורש מכל בחור בישיבה לכתוב חיבור תורני פעם בשנה, ובסוף שנה אנו מוציאים לאור קובץ חיבורים".

בהתייחסות למיזם תחרות החיבורים התורניים, אמר ראש הישיבה כי "הגדלת הפרסים לזוכים בתחרות ל- 25,000 שקל (פרס ראשון) עודדה את הבחורים להשתתפות ערה יותר בכתיבת חיבורים". ראש הישיבה שיבח את יו"ר מפעל הפיס ואמר: "לקחת את פרוייקט חיבורים תורניים כפרויקט אישי. ההצלחה של הפרוייקט היא הצלחתך. זכות התורה תעמוד לך".

בהמשך הסיור הגיע יו"ר מפעל הפיס לישיבת הדגל החרדית - ישיבת פוניבז'. בפתח הישיבה קיבלו את פניו נשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן ומנהל הישיבה הרב מאיר בולק. בסיור הציגו הנהלת הישיבה את היכל הישיבה עם מאות הבחורים השוקדים על לימוד התורה ואת כולל האברכים השוכן ב'אוהל קדושים'.

את הסיור בישיבת פוניבז', סיים דיין בפגישה עם ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי המכהן כיו"ר ועדת השיפוט בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס. בפגישה שוחחו ראש הישיבה הרב פוברסקי עם דיין על התפתחות הטבעית של המגזר החרדי ועל ההצלחה בשימור ערך לימוד התורה עם אלפי בחורים ואברכים החובשים את ספסלי הישיבה. ראש הישיבה הודה לדיין על המשאבים שמשקיע הפיס בתחרות החיבורים התורניים.

במהלך הסיור נפגש יו"ר מפעל הפיס גם עם סגן ראש עיריית בני ברק ומנכ"ל מוסדות ויז'ניץ הרב מנדל אייזנברג. גם בפגישה זו דנו המשתתפים בחשיבות עידוד כתיבת החיבורים התורניים. לדברי דיין "מפעל הפיס משקיע רבות בפעילות בקרב הקהילה, בעיקר בבניית כיתות לימוד, בתי ספר ומבנים ציבוריים לרווחת הקהילה. מתוך השקפה שאין די בהשקעה בחומר, יזם מפעל הפיס את תחרות החיבורים התורניים. מפעל הפיס רואה חשיבות עצומה בשמירה על המשך לימוד התורה שמייחד את העם היהודי. זאת גאווה גדולה עבור הפיס שעד היום נכתבו למעלה מ-6500 חיבורים תורניים במסגרת התחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר