'שלומי אמונים' יותר מחסידות גור?

מאיר רובינשטיין: "אנחנו הסיעה הכי גדולה באגודת ישראל"

נציגי 'שלומי אמונים' מנצלים את הוועידה באוקראינה כדי להציג דרישות באשר ליחסי הכוחות באגודת ישראל, החל מהמקום הראשון ברשימה בסבב השני ועד "לקבל יותר ולהתחלק פחות" (חסידים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרוש, ליצמן ורובינשטיין. ארכיון (באדיבות המצלם)

במושב מיוחד להוקרה והערכה לנציגי 'שלומי אמונים' ברחבי הארץ, שנערך באוקראינה כחלק מ'ועידת שלומי אמונים', עלו לדוכן הנואמים כל נציגי התנועה שלא נאמו בסעודות השבת, והשיבו על שתי שאלות אחידות.

שאלה אחת עסקה בעבר ובהיכרות הראשונה של הנציגים עם תנועת 'שלומי אמונים', והשאלה הנוספת עסקה בתוכנית לעתיד ובצפי של הנציגים לקראת הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בעוד קצת יותר משנתיים.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין קרא בדבריו לתת לנציג 'שלומי אמונים' ברשימת 'אגודת ישראל' את המקום הראשון בסבב השני בין חברי הכנסת, לפני חסידות גור.

"אנחנו כאן התכנסנו רק לכיוון החיובי, אנו אף פעם לא רצינו לקחת משהו ממישהו אחר", אמר רובינשטיין, "אבל אני סבור, ראינו כאן התכנסות של שלושים חברי מועצה מרחבי הארץ, דבר שאין לו אח ורע באגודת ישראל, וכאן המקום, לומר כאן, אנו לא רוצים דבר מאיש, אנחנו כן מבקשים ודורשים שהמקום הראשון בסבב השני של חברי הכנסת הקיימים מגיע ל'שלומי אמונים'.

"שלומי אמונים היא הסיעה הגדולה ביותר באגודת ישראל, קרובה לשני מנדטים. המקום הראשון בסבב השני של יהדות התורה שייך לה. היא גם הסיעה היחידה שיכולה להביא קהלים חדשים, כפי שהוכיחה שוב ושוב".

איש העסקים נחמן בנשעיה - נשיא ועידת שלומי אמונים אמר כי "במודיעין עילית יש ראש עיר שמנהל את הכל מהמסד עד הטפחות, מקבלים כל מה שצריך... בבחירות הבאות אנחנו צריכים לראות איך לקבל הכרה מבחינת תפקידים ביצועיים, כי כל נציגי הכלל חסידי עושים את עבודתם בהתנדבות.

"אם תעברו על כל מערכות הבחירות, כל מטרה הושגה, אין מערכה אחת שלא הושגה, אלעד, ביתר, ירושלים כישלון שהפך להצלחה ענקית עם המבשר, בית שמש וכו'. מה שצריך לעשות זה לסמן מטרה. שרוליק פרוש באלעד, מי האמין שהוא יהיה ראש עיר? כל מטרה ששלומי אמונים שמה מול העיניים היא ניצחה. רק תשימו מטרות!".

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש אמר כי "בעזרת ה', ירושלים היא לא רכוש פרטי, היא של כל היהדות החרדית. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להחזיר את הרוב מבחינת המנדטים. אין שום סיבה שבירושלים אל יהיה רוב חרדי, לא להלך אימים על אף אחד, ראינו שאנחנו יכולים לנהל את העיר וזה לא פוגע באף אחד.

"יש היום את המומנטום בסיעת אגודת ישראל להגיע למצב הזה, כי אנחנו כיום באחדות, אנחנו משדרים אחדות, אנחנו כאן כבר ארבעה ימים ביחד אף אחד לא קם ואמר אנחנו רוצים יותר... כולם מדברים כאן על אחדות, אף אחד לא דיבר כאן בלשון השלילה אלא רק בלשון החיוב. אם נמשיך הלאה נאהב זה את זה, נשמח לראות בצלחתו של האחר. אם נמשיך בדרך זו נגיע לכך שקנדציה הבאה בירושלים יהיו 16 חברי מועצה חרדיים מתוך 31".

ראש עירית אלעד ישראל פרוש אמר כי "בשלומי אמונים אנו פונים לקהלים רחבים ואנו הוכחנו שאנו יודעים להביא קהלים חדשים גם בבחירות המוניציפליות וגם בבחירות הארציות, אני קורא מכאן לכל אחד ואחד מכאן, תיקחו על עצמיכם לחבר קהלים חדשים לשלומי אמונים, כך שבוועידה הבאה מספר הצירים יגדל מ-120 ל-240".

פרץ אברמוביץ מנכ"ל מוסדות ערלוי וחבר עיריית בני עיריית בני ברק אמר כי "אנחנו מתקנים עכשיו שנים רבות שבהן הציבור הכלל חסידי מקופח. אנחנו אומנם מקבלים בקדנציה הזאת קצת יותר, יש לנו שיתוף פעולה הדוק עם ראש העיר הרב זייברט... אבל עדיין הרבה פחות ממה שמגיע לנו. בבני ברק מתוך 22 אלף קולות, יש 4 אלף לגור ו-3 אלף לויזניץ, כל השאר או לפחות כמעט כל השאר שייך לשלומי אמונים... ובכל זאת אנחנו צריכים להתחלק בכל דבר, כולל בתקציבים, שליש שליש עם ויזניץ ועם גור. צריך לתקן, ואנחנו מקווים שנצליח בדרכי נועם לסדר את זה בבחירות הקרובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר