צפו בתיעוד

מלחמות השליטה על מתחם קבר המוהרא"ש ביבנאל

ביבנאל נמשכים מאבקי השליטה על ציונו של המוהרא"ש זצ"ל, שבאים לידי ביטוי בבניה של אוהלים מעל מתחם הקבר, ופירוקם בהוראת בית המשפט ובליווי כוחות המשטרה • צפו (אקטואליה)

נפתלי כץ | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

לא שקט ביבנאל: האוהל שהוקם בימים האחרונים מעל קברם של המורא"ש זצ"ל ורעייתו ע"ה, בבית העלמין ביבנאל, פורק, זאת בהוראת צו בית המשפט.

מי שמונו לפרק את האוהל היו אנשי המועצה הדתית שפעלו בגיבוי כח משטרה. המתפללים, גברים ונשים, ניסו למנוע באלימות לפרק את האוהל אך המשטרה מנעה מהם להפריע להליך התקין של העבודות.

הסיפור במקום החל לפנחי מספר שבועות, אז חלק מבני המשפחה של המוהרא"ש פירקו את האוהל הזמני שהוקם מעל הקבר, ככל הנראה מתוך מטרה להשתלט על המתחם.

אל המקום הוזעקה המשטרה וכן יו"ר המועצה הדתית מיכאל אילוז, שיחד הגיעו לסיכומים כי האוהל הזמני יפורק אך לא יתקדמו בעבודות השיפוצים במקום עד לקבלת על ההיתרים והאישורים מהרשויות.

למחרת, טוענים תושבים, העבודות להם היו אחראים חלק מבני המשפחה נמשכו כרגיל, כולל תשתיות לחשמל והכנות ליציקת רחבת בטון סביב הקבר.

בני המשפחה האחרים, פנו לבית משפט השלום בנצרת, בבקשה להוצאת צו מניעה זמני שימנע את המשך העבודות במקום, שהתבצעו ללא אישור. בית המשפט הורה לא להמשיך לבצע שום עבודות בניה ללא היתר, ובהמשך, בתגובה לעתירה מנהלית שהגישה המשפחה בבית המשפט המחוזי בנצרת, ניתן צו מניעה זמני, האוסר על ביצוע עבודות במתחם הקבר.

לאחר מספר ימים, פנתה הוועדה לתכנון ובניה לבית המשפט והוציאה צו שיפוטי האוסר כל עבודה בשטח בית העלמין.

לפני כשבועיים, בתוך לילה אחד, הוקם אוהל ענק מעל הקבר, זאת בניגוד לצו האסור על כך. המשטרה, שהבינה למחרת כי הערימו עליה, החלה לטפל במעורבים.

הבוקר, הגיעו עובדי המועצה הדתית בליווי המשטרה למקום ופירקו את האוהל וכל הציוד הנלווה שנבנה במקום ללא היתר.

מיכאל אילוז, יו"ר מועצה דתית יבנאל, אומר ל"כיכר השבת" כי "בית העלמין יבניאל יושב על אדמה חקלאית. לפני כחודש וחצי עשינו פלטת בטון גדולה בבית העלמין. כשראה זאת בנו של האדמו"ר הוא ניסה להוציא צו מניעה מבית משפט השלום. לא צלח לו ולאחר מכן עבר לבית המשפט המחוזי וגם לא צלח. לאחר מכן עברו לוועדת תכנון ובניה והם נתנו צו פירוק מיידי, ולכן היינו חייבים לפרק את זה היום".

לדבריו: "אנחנו נדאג שיהיו אישורים, כי אנחנו חושבים שחייב אוהל לציון כזה קדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר