שנה וחצי אחרי

דו"ח של הקונגרס קובע: משרד החוץ האמריקני מימן את V15

ועדת חקירה של הקונגרס קובעת כי מחלקת המדינה של ארה"ב העבירה מאות אלפי דולרים לארגון "One Voice" שהפך ל-V15 וניסה להביא להפלת שלטון נתניהו בבחירות האחרונות (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שילוט של V15 בתקופת הבחירות. למצולם אין קשר (Amir Levy/Flash90)

דו"ח מסקנות וועדת חקירה בקונגרס האמריקאי קובע כי מחלקת המדינה של ארצות הברית העבירה מאות אלפי דולרים לארגון השמאל "One Voice" שבהמשך הפך ל'V-15', וזאת במטרה לקדם את הדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות 2015, כך דווח הערב (שלישי) בוושינגטון פוסט.

על פי הדיווח, 350,000 דולרים עברו לעמותה ממחלקת המדינה של ארצות הברית, בהוראת ממשל אובמה. באופן רשמי מטרת הארגון היא קידום משא ומתן עם הפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית, בפועל בסופו של דבר הפכה העמותה ל'ראש החץ' נגד נתניהו בבחירות האחרונות.

על פי הדיווח, הדו"ח קובע כי הארגון עשה שימוש בכספים על מנת לאסוף נתונים אודות בוחרים בישראל, פילוח נתונים, תשלום לחברות ייעוץ פוליטי שבין היתר קשורים לממשל אובמה, כשהמטרה היא כאמור החלפת ראש הממשלה בישראל.

הסנאטור רוב פורטמן שעמד בראש הוועדה שכתבה את הדו''ח אמר כי "מחלקת המדינה התעלמה מאזהרות ומסימנים מוקדמים ומימנה קבוצת פעילים פוליטית בזמן רגיש מאוד במדינת ישראל. לא מקובל עלינו כסנאטורים השימוש בכספי משלם המסים האמריקני על מנת לייצר תשתית רחבה נגד מנהיג בעלת הברית הגדולה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון. משאביה של ארצות הברית חייבים לשמש כדי לעזור לבעלות בריתנו באזור, ולא בכדי לערער אותן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר