עכשיו זה רשמי

דאעש אישר רשמית: "הג'ינגי" מת

לאחר חודשים של דיווחים סותרים, ארגון "המדינה האיסלאמית" מאשר את דבר מותו של שר המלחמה של הארגון אבו עומר א-שישאני. בדאעש טענו כי הוא נהרג בקרבות על האחיזה במוסול שבעיראק, אך ב-CNN דווח כי היו תקיפות אמריקניות באזור

רועי קייס, ynet | כיכר השבת |
אבו עומר א-שישאני (צילום מסך)

עכשיו זה רשמי: סוכנות הידיעות "אל-אעמאק" הודיעה הערב (ד') כי אבו עומר א-שישאני, שר המלחמה של ארגון דאעש המכונה "הג'ינג'י", נהרג.

ההודעה מגיעה לאחר חודשים של דיווחים סותרים בנוגע למותו של א-שישאני. לפי הודעת הסוכנות המזוהה עם דאעש, "הג'ינג'י" נהרג בעת שהשתתף בבלימת המבצע הצבאי של הכוחות העיראקיים באזור העיר מוסול בצפון המדינה, עיר שנחשבת למעוז הגדול של הארגון בעיראק.

בתקופה הנוכחית נעשות הכנות רבות לקראת המבצע לכיבושה מידי דאעש בשילוב בין הכוחות העיראקיים, המיליציות השיעיות והקואליציה הבינלאומית. זאת לאחר ההישג של שחרור העיר אל-פלוג'ה מידי הארגון. עם זאת, ב-CNN דווח הערב כי ארה"ב מנסה להשיג אישור שא-שישאני נהרג לאחר תקיפות שביצעה באזור בימים האחרונים.

הודעת דאעש

לפני ארבעה חודשים טענו בכירים אמריקנים כי א-שישאני, ששמו המקורי הוא טרקאן בטיראשווילי, נהרג בתקיפה אמריקנית בצפון סוריה בתחילת חודש מרס. במקביל, נטען כי הוא היה במצב של מוות קליני ושהוא שוהה בבית חולים בצפון מחוז א-רקה, בירת דאעש בסוריה.

א-שישאני, בן 29, הוא יליד גיאורגיה שלחם במלחמת רוסיה-גיאורגיה בשנת 2008. הוא הקצין בדעותיו ושוחרר מהצבא הגיאורגי. הוא גם הוביל יחידה איסלאמית קיצונית שנלחמה יחד עם דאעש בסוריה, וברזומה שלו פיקוד על פעילים בצ'צ'ניה.

א-שישאני היה אחד מהבכירים המבוקשים ביותר בארגון, וושינגטון אף הציבה פרס על ראשו בשווי חמישה מיליון דולרים. בדצמבר 2015 דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS כי כוחות אמריקניים מיוחדים לכדו את א-שישאני בפעולה בעיר כירכוכ שבעיראק. לפי הדיווח, יחד עם א-שישאני נתפסו שני פעילי דאעש בכירים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר