"מעשים מגונים בקטין"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הרב ברלנד: ישאר במעצר

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד הרב אליעזר ברלנד בגין ארבע עברות חמורות ביניהן מעשים מגונים ותקיפה. הרב ישאר במעצר עד להחלטה חדשה (חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בתמוז תשע"ו | 29.07.16
(פלאש90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד הרב אליעזר ברלנד בגין מעשים מגונים שלא בהסכמה, מעשים מגונים בקטין תוך ניצול יחסי תלות, מרות וחינוך וכן בגין תקיפה ופציעה בנסיבות מחמירות. בית המשפט הכריע כי הרב ישאר במעצר עד להחלטה חדשה.

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים הואשם בסעיפי אישום החופפים לצו ההסגרה שאיפשר את הבאתו לישראל לאחר כ-3 שנים בהן נדד במדינות שונות בעולם. זאת למרות שבימים האחרונים עלו פרשיות נוספות שלא יוכלו להיכנס לכתב האישום.

על פי כתב האישום החמור שמגולל סיפורים חמורים שלא ניתן לצטט אותם בשל חומרתם, הרב ברלנד פגע בכמה צעירות בהזדמנויות רבות תוך ניצול מעמדו כדמות רוחנית ומנהיג הקהילה. כמו כן, כאשר צעיר מבני הקהילה העיז לספר על הדברים ולהביע התנגדות, שלח הרב ברלנד את חסידיו כדי שיכו אותו נמרצות.

מדובר בהחלטה שמפתיעה מאד את חסידיו של הרב שציפו שכבר אתמול ישתחרר למעצר בית. בית המשפט המחוזי הורה אתמול להאריך את מעצרו ב-4 ימים נוספים מה שרמז על הגשת כתב האישום.

במהלך הדיון אמש בבית המשפט, התייחסו במשטרה לטענה כי העבירות המיוחסות לרב ברלנד הם ברף הנמוך, ואמרו כי "עמדת בית משפט קמא כי מדובר במעשים ברף התחתון אינה הולמת, שכן מדובר במצבור של נתונים הנוגעים לאופן ביצוע המעשים, בחזרה על המעשים, בניצול פערי כוחות וגיל כשכל אלה נעשו, לכאורה, מתוקף מעמדו של המשיב ביחס לנפגעות".

כזכור, קודם הסגרתו של הרב ברלנד לישראל, יצאו בכירי מנהיגי חסידות ברסלב בקריאה נגדו, באומרם כי "יש להתרחק מהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד". למרות הקריאה, רבנים המזוהים עם תת-זרמים בברסלב עד כה לא יצאו פומבית נגד הרב החשוד ואחרים עדיין מעניקים לו גיבוי. חלקם אמרו כי הם ממתינים להחלטת בית דין בנוגע למעשים המיוחסים לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר