ביקורת: קאופמן עם הביצוע הקולי שלכם לשלושת השבועות

הזמר החסידי שלומי קאופמן באלבום מוזיקה ווקאלית במיוחד לשלושת השבועות בו הוא מבצע מחוות אקאפלה ללהיטים ישנים במוזיקה החסידית, לצד להיטים חדשים שזוכים לעיבוד ווקאלי (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יח"צ)

לא מדובר באלבום של להקת six13או המכביטס וגם לא של A.K.A.PELLA אבל עדיין הזמר האמריקאי, שלומי קאופמן, מצליח להביא אלבום ווקאלי איכותי שכיף לשמוע ולהאזין לו.

קאופמן שמאחוריו אלבום בכורה (עבודת צדקה) והשתתפות בכמה אלבומים (ביניהם של להקת A.K.A.PELLA) עובד לדבריו על אלבום מקורי חדש, כשאלבום הווקאל החדש שלו "VOCALLY YOURS" מוקדש לקלאסיקות עבר וגם הווה מהמוזיקה החסידית החל מלהקת ישיבת התפוצות, אברהם פריד, מרדכי בן דוד ופרחי מיאמי ועד לברי וועבר, יוסף קרדונר והיום השמיני.

קאופמן שמשמש בדרך כלל כזמר חתונות מצליח, נחון בקול נעים מאד והוא יודע להגיש שירים בצורה טובה, במיוחד המהירים שבהם. הוא בחר לבצע גם שירים שעוד לא זכו עד היום לעיבוד ווקאלי כמו "אף יהודי לא יישאר מאחור" של פריד בלחנו של יוסי גרין מאלבומיו המוקדמים כמו גם שירים שזכו כבר לכמה גרסאות ואולי היה ניתן לוותר עליהם אם כי עדיין מדובר בביצוע ראוי בהחלט ששווה לשים עליו אוזן.

המעבד של הפרויקט הוא המפיק הישראלי-אמריקאי רולי אזרחי שיצר עבור קאופמן את העיבודים הווקאליים המצויינים אותם מבצע קאופמן בעצמו כולל קולות ה"ביט בוקס" – תופים המושמעים בפה.

כשאמרתי שלא מדובר באלבום של אחד מלהקות הווקאל המובילות התחושה הזו עולה לא בעיבודים אלא בעיקר בעבודת המיקס שאינה משתווה לעבודותיו של אד בויאר אחד מאנשי האקאפלה המובילים בעולם שממקסס את אלבומי הלהקות המובילות בארה"ב. שלא אובן לא נכון, האלבום נשמע טוב, אבל עדיין הוא לא בשורה הראשונה ליד אלבומי הלהקות אותן הזכרתי לעיל.

אל תפספסו את הביצוע של קאופמן ל"מקימי" המרגש של קרדונר ו"ויכולו" של ברוך שלום בלסופסקי שזוכה לעיבוד רוק-פאנק ווקאלי מצוין ל"הפכת" המצוין של ר' משה שור מלהקת ישיבת התפוצות שזוכה לעיבוד ראוי במיוחד. השיר בוצע בעבר על ידי להקת "ביטחון" אך הביצוע המחודש של קאופמן נותן לו כבוד.

את האלבום שיצא בסוף השבוע שעבר ניתן בינתיים להשיג רק ברשת ולא בטוח שהוא יגיע כלל בצורה פיזית לישראל, לנוכח פרק הזמן הקצר שהוא מתאים למכירה.

יש שיטענו שאלבום כזה נשמע כמו מוזיקה ממש ובעצם מזכיר להם "מכירת חמץ". קשה להכחיש את זה ברגעים ארוכים באלבום, שנשמעים מעולה ופשוט מזכירים מוזיקה חיה שאפשר לשמוע אפילו לא רק בשלושת השבועות או ספירת העומר. מומלץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר