דיון בביהמ"ש

הרב פינטו: "פסיכיאטרים צריכים לנתח למה אנשים פונים לרבנים"

החקירה בפרשת 'חזון ישעיה', שהחלה את כל הסאגה המשפטית הרודפת את הרב פינטו, הביאה אותו היום אל דוכן העדים, כעד מטעם... התביעה. בתוך דבריו, מתח ביקורת מרומזת על תופעת הנהייה אחר רבנים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב פינטו, היום (צילום: עמית שאבי, ynet תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

הרב יאשיהו פינטו, שוחרר היום (שני) כדי למסור עדות - מטעם התביעה - בפרשת 'חזון ישעיה'.

בתחילת עדותו היום, כשהוא מחזיק תחת ידו את הספר 'אוצר הסולמות והכוונות לימים נוראיים', לבוש בבגדיו הרגילים ולא בבגדי השב"ס - זאת באישור מיוחד, היה ניכר שהרב פינטו מרגיש שלא בנוח להעיד נגד מנהל העמותה, והוא ביקש ממנו לא להסתכל עליו: "זה עושה לי כאב בלב". ישראל, פרץ בבכי והשיב לו: "בכל מקרה החיים שלי נגמרו".

בהמשך עדותו אמר הרב פינטו: "בן אדם צריך להעביר כסף - הוא מעביר. מה שכתוב, זה מה שיש. אני עומד מאחורי כל מה שכתוב מילה במילה". הרב פינטו הוסיף: "אני יודע לאן התביעה חותרת, ואני לא רוצה לפתוח את עניינו של אדם שנפטר - בכל מה שקשור לאפרים ברכה, זה בנפשי. למדתי לחשוב מה רוצים ממני. יש כאן אדם שנפטר וכולם רוצים שאני אפתח את הצער שלו. אני חי בכאב וצער גדול ועצום מאוד. יש כאן דבר שכואב לי ואני לא רוצה לפתוח משהו שאני אגיד ויעשו מזה קרקס".

עם זאת, הרב פינטו התבטא כלפי ברכה ודומיו ואמר: "צריך ללכת לפסיכיאטרים שינתחו את התופעה של אנשים שהולכים לרבנים".

באשר לאברהם ישראל, אמר הרב פינטו כי "אין הלוואה עם אברהם ישראל. הוא היה אומר בוקר טוב לבן אדם זה היה אינטרסים. גם כשהוא מתפלל לה' ובוכה הוא עם אינטרס. הוא סוחר גם על אלוקים. כל העולם זה אינטרס. הוא הולך לרב והוא צריך פסיכיאטר. את יודעת איזה ביזיון הוא עשה לי? יושב נשיא פנמה ומדבר על העניינים שלו והוא מבקש 4 מיליון דולר לחזון ישעיה".

בתוך כך נודע, כי מחר מתכוין הרב פינטו להתייצב בפני ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, ולבקש לנכות שליש מתקופת מאסרו שנקבע, כזכור, על שנתיים מאסר.

כזכור, במסגרת הפרשה בגינה הובא הרב פינטו היום למסור עדות, הוגש כתב אישום לפני כשנה וחצי נגד מייסד העמותה, אברהם ישראל, החשוד שהציג בפני תורמים מצג שווא ביחס להיקף פעילות העמותה כדי להביאם לתרום לעמותה תוך הונאתם. בכך מייחס כתב האישום לישראל קבלת תרומות במרמה בהיקף של מיליוני שקלים בנסיבות מחמירות, כאשר רואה החשבון אברהם חבצלת נאשם בכך שסייע לו להשיגן. יש לציין, שהתיק נגד הרב פינטו בעניין זה נסגר מחוסר ראיות.

לפי כתב האישום, בשל החשש כי יתגלה, פנה ישראל לרב פינטו וביקש את חסותו. בעקבות פנייה זו ובהדרכת הרב פינטו, דאג הנאשם להדחת חברי עמותה שדרשו את הדחתו עד לבירור החשדות, ובמקומם פעל למנות את מקורבי הרב פינטו. במקביל הועברו למעלה מ-1.1 מיליון דולר מכספי העמותה אל הרב פינטו באמצעות חשבון הבנק של אשת הרב.

פרקליטו של הרב פינטו, עו"ד רועי אטיאס, אומר ל"כיכר השבת": אכן, כבוד הרב פינטו הופיע היום כעד בבית המשפט, וכמובן לא כנאשם. כבוד הרב עומד מאחרי כל מילה שאמר בעבר, וכאמור נמנע מלדבר על אפרים ברכה מפאת כבודו, ולכן ביקש מכל מי שרואה את עצמו כשליחו - להניח לענין זה. בכל הנוגע לוועדת השליש, מחר נעמוד על זכותו המתבקשת להשתחרר ממאסרו ב'שחרור מוקדם'. כבוד הרב, מטבע הדברים, עומד בקריטריונים, ושחרורו מתבקש - ויפה שעה אחת קודם".

עו"ד רועי אטיאס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר