הקרב הלוהט הבא

הגר"ד יוסף והגר"י דרעי מועמדים לרבנות תל אביב

בעוד כשנה יסיים הגאון רבי ישראל מאיר לאו את כהונתו כרבה של תל אביב, ובש"ס החלו לעסוק בשאלה מי יבחר לתפקיד הנחשק, שעשוי לכלול גלימה ומצנפת • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד או הגר"י? (צילום: יונתן זינדל, קובי גדעון ודוד מור)

בעוד כשנה, יסיים הגאון רבי ישראל מאיר לאו את תפקידו כרבה של תל אביב-יפו, ובשנה הקרובה ימשכו השיחות הפנימיות בשאלה מי יזכה למשרה הנחשקת.

בשלב זה, ישנם שני מועמדים מובילים לתפקיד, האחד הוא הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ובנו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. השני הוא הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע ואחיו של יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי.

בשיחות רשמיות אומרים בש"ס כי הנושא עדיין לא על השולחן, שכן לרב לאו נותרה כמעט שנה בתפקיד. אולם האמת היא שמאחורי הקלעים השיחות כבר החלו והקרב על הגלימה והמצנפת נפתח.

יודגש, כי במידה ואכן ייבחר רב ספרדי לתל אביב-יפו, הרי שהוא יזכה לחבוש מצנפת כמצנפת הראשון לציון וגלימה הדומה לגלימת הראשל"צ. אך עם זאת, יתכן שבסופו של דבר ייבחר רב אשכנזי, שיזכה ב"פס קטיפה" על הפראק החדש שילבש.

מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בתפקידו כרבה של ת"א (צילום: כהן פריץ, לע"מ)

גורם בש"ס טוען כי יתכן ולבסוף שני הרבנים יזכו בתפקיד בכיר. שכן, במידה והראשל"צ הגר"ש עמאר יבחר לסיים את תפקידו ברבנות ירושלים - דבר שעומד על הפרק - הרי שהגר"ד יוסף יזכה לקבל את התפקיד "כפי שהובטח לו לפני כשנתיים" והגר"י דרעי יזכה ברבנות תל אביב. כך ששני רבנים ספרדים נוספים יזכו לחבוש מצנפת וגלימה.

"בכל מצב, דרעי נמצא בבעיה" מעריך גורם בש"ס: "מצד אחד הגר"ע יוסף הבטיח לרב דוד את רבנות ירושלים אך הרב דוד ויתר בשביל השלום בציבור הספרדי, ומהצד השני הרב יהודה זה אח שלו, וגם לו הובטח התפקיד".

מי יזכה בגלימה? (צילום: ישי כהן)

יצוין, כי לא מן הנמנע שראש העיר רון חולדאי יבקש למנוע את בחירת הגר"ד יוסף בעקבות הדעות התורניות אותן הוא משמיע במהלך השנים האחרונות. מאידך, גם יתכן והוא יתנגד גם לגר"י דרעי, בעקבות התבטאויותיו נגד המצעד בבאר שבע.

גורם המעורה בנושא מסר: "יתכן מאוד שראש העיר רון חולדאי לא ישתף פעולה במינוי רב עיר תחת הרב לאו בשל מעמדו הרם, הוא ימשיך לכהן בתפקיד גם בלי מינוי רשמי וכנראה שחולדאי ישתף עם זה פעולה. במצב כזה בלתי אפשרי למנות רב עיר".

עד כה, שני הרבנים לא קיבלו החלטה סופית אם להתמודד לתפקיד והנושא עדיין נמצא על שולחנם.

מלשכתו של בעל ה'הלכה ברורה' הגאון רבי דוד יוסף נמסר: "לא ידוע לנו על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר