'פוש' על רעידת אדמה יצר פאניקה ביפן

הודעה שגויה אך רשמית של הסוכנות המטאורולוגית היפנית, בישרה לאזרחי יפן על "רעידת אדמה עוצמתית באזור טוקיו" ועוררה גל פאניקה אדיר במדינה. ומה התירוץ? (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחרי הרעידה הקודמת, האמיתית (צילום: ארכיון כיכר השבת)

"רעידת אדמה עוצמתית פגעה באזור טוקיו" - זו כותרת ה'פוש' שנשלחה אתמול (שני) לאזרחים רבים ביפן. ה'פוש' כמובן עורר פאניקה אדירה במדינה, עד כדי שיבוש חלקי של פעילות הרכבות.

זו לא היתה עוד 'הנפצת' וואסאפ, אלא הודעה רשמית - ושגויה - ששלחה הסוכנות המטאורולוגית היפנית לאחר השעה 17:00 שעון מקומי, בה היא הודיעה לאזרחים שרעידת אדמה פגעה במדינה, בעוצמה של 9.1.

הסוכנות הודיעה כי היא חוקרת מדוע נשלח ה'פוש'. בכיר בסוכנות, שסירב להיחשף בשמו, אמר כי הסיבה עשויה להיות פגיעת ברק בסיסמוגרף – מכשיר למדידת רעידות אדמה.

כידוע, יפן היא אחת המדינות המועדות יותר לרעידות אדמה בעולם. רעש בעוצמה 9 שפגע בחוף בצפון-מזרחי של המדינה במרץ 2011 גרם לקריסת שלושה כורים גרעיניים ויצר גל צונמי ענק שהרג 18 אלף בני אדם.

חלק מהתושבים, שמחזיקים ביישומונים בטלפונים החכמים שמתריעים בפניהם על רעידות אדמה, קראו אתמול את ההודעות שקפצו לפתע על מסכיהם. ה"פוש" של הסוכנות, שבוטל תוך שניות אחדות, עורר דיון סוער במיוחד גם ברשתות החברתיות ובטוויטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר