"שותף לחילול שבת של יהודים"

בעיצומה של השבת בישראל: שר החינוך בנט הגיב מחו"ל

יו"ר המפלגה הדתית 'הבית היהודי', מצליח לעורר סערה לאחר שבעיצומו של ליל שבת בישראל, הגיב ממקום שהותו בחו"ל לכתבה ששודרה בעניינו. אפילו הגולשים מחו בפניו על חילול השבת (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בניגוד להלכה. שר החינוך נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר מפלגץ 'הבית היהודי', שר החינוך, נפתלי בנט, מצליח לעורר סערה בקרב ציבור שומרי הדת והמסורת בישראל לאחר שמסר תגובה בעיצומו של ליל שבת קודש.

בשעת ליל שבת, בזמן שעם ישראל כולו סועדים את סעודת השבת בביתם, בחר שר החינוך ויו"ר המפלגה הדתית 'הבית היהודי', נפתלי בנט, להגיב בחשבון הטוויטר שלו על ביקורת שהופיעה בחדשות 10 באשר לפעילותו במבצע צוק איתן.

בנט ציין אמנם כי הוא שוהה בחו"ל וטרם נכנסה אצלו השבת אולם לפי ההלכה אסור היה לו להגיב הן משום מראית עין והן בשל העובדה שהגיב בעיצומה של שבת בישראל לחומר ששודר בשבת.

הציוץ והתגובה שלו יועדו ליהודים בארץ תוך שהוא משתמש בחומר שפורסם בשבת, ובכך יש שתי בעיות, זו הנאה ממלאכת שבת ובתגובתו הוא גורם לאחרים לחלל שבת - הן לכלי התקשורת שעשו שימוש בתגובה והן לגולשים שאינם שומרי שבת אך הגיבו לציוץ שפרסם.

"אין ספק שמדובר בטעם לפגם וטוב היה עושה יו''ר המפלגה הדתית אם היה ממתין ומחכה עד לצאת השבת במקום שהותו", אומרים גורמים דתיים. "לא ייתכן שכאשר אפילו שרים וח"כים שאינם דתיים מקפידים עליו בשל הידיעה שמדובר בפרהסיה, דווקא אדם דתי שמופקד על חינוך ילדינו יזלזל בו בריש גלי תוך העברת מסר של פגיעה בכבוד השבת".

גורמים אחרים מציינים את העובדה שמדובר ביושב ראש מפלגה דתית המצופה ממנו לנהוג לפי ההלכה ולא להקל בכך ראש.

יצויין כי גם בתגובות לסטטוס שפרסם כתבו גולשים רבים לשר בנט כי הוא שותף במו ידיו לחילול שבת של יהודים. "גם שאצלך לא נכנסה שבת אסור לך לכתוב בזה שאתה גורם לחילול שבת של יהודים אחרים. כבר ידוע שאתה מחופש לדתי בשביל קולות", צייץ אחד הגולשים.

"אתה שותף לחילול שבת של יהודים", כתב לו גולש אחר. גולש נוסף צייץ: "אסור ליהנות ממלאכת שבת כבוד השר".

תגובת השר בנט לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר