בקרוב בישראל?

דיווח: מוסדות חרדים בארה"ב הסכימו להכניס לימודי ליב"ה

המאבק על לימודי הליב"ה - לא רק בישראל: עיתון יהודי טוען כי מוסדות חרדים בארה"ב הסכימו להכניס לימודי חול לחומר הלימודים במוסדות של שורת חסידויות מוכרות (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

המאבק על הליבה - לא רק בישראל: במקביל למאבק על הכנסת תכני ליבה ומקצועות חול למוסדות החינוך החרדי בארץ, מתנהל גם בארה"ב ובאירופה מאבק דומה, במסגרתו מעלות הרשויות את הדרישה ממוסדות החינוך החרדים לשלב יותר לימודים מקצועיים בישיבות ובתלמודי התורה.

הרקע למאבק היא דרישה מצד ארגוני יוצאים בשאלה להתערבות המדינה מתוך דאגה כביכול לעתיד הילדים החרדים, במטרה למנוע אפליה בעתיד בין הילדים החרדים לילדים מהציבור הכללי.

בעיתון "פראוורד" הנחשב לקול הליברלי בקהילה היהודית, מעניקים רוח גבית למאבק החוזרים בשאלה והערב מצטטים את דבורה קיי, דוברת אחד הארגונים הממשלתיים שמצהירה כי נציגי הישיבות החסידיות התחייבו כי החל מהשנה הבאה ישלבו יותר לימודים מקצועיים בתוכנית הלימודים של המוסדות.

מנגד, עו"ד נפתלי מוסטר, המייצג את היוצאים בשאלה, טוען כי ההתחייבות הינה חסרת בסיס ותוכן משום שאינה עומדת בלוח זמנים מתוכנן ומפורט. "נדמה שמדובר שוב בנסיון התחמקות של ראשי המוסדות" טען.

במקביל, הקימו ראשי המוסדות קבוצה של כלל הישיבות במטרה לנהל את הדיון בנושא החינוכי עם הרשויות במשותף. בין היתר חברים בקואליצית המוסדות ישיבות המזוהות עם אגודת ישראל, חב"ד וסאטמר. בקואליציה מתחייבים להעלות את רמת לימודי החול בחינוך היסודי בתלמודי התורה, אולם תוקפים בחריפות את ארגוני היוצאים בשאלה ואומרים כי "הלימוד התורני הינו הליבה והשדרה של החינוך החרדי".

"החינוך שלנו גורם לכך שבהמשך הבוגרים יכולים להשתלב בקלות בעסקים או בתחומי רפואה". יצויין כי הלחץ בקואליציית המוסדות החרדים להכניס דינויים בתכני הלימוד, הינו בשל איום מארגוני זכויות האזרח המבקשים לפתוח בתביעה פדרלית נגד המוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר