ביטאון "הפלג הירושלמי" תוקף

ההתנגדות המחודשת ל'חכמי לב' - בגלל 'פינדרוס באנגלית'

לאחר הזיגזג בעמדת יצחק פינדרוס באשר למוסד התיכוני "חכמי לב", ביטאון "הפלג הירושלמי" יוצא בהתקפה נגד פינדרוס וטוען כי בגלל דבריו, הרבנים נאלצו לחדד שוב את ההתנגדות למוסד (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק פינדרוס (צילום: שלמה גליק)

המאבק על הישיבה התיכונית: עיתון "הפלס", בטאון "הפלג הירושלמי" מדווח הבוקר (שני) על כינוס רבני בית וגן בראשות הגרב"מ אזרחי, הגר"ע אוירבך והגר"י עדס ומביא את ההחלטה בה הם מתנגדים לישיבה התיכונית "חכמי לב" ולכן הם גם מתנגדים להכנסתה לשכונת בית וגן.

קרא עוד:

במאמר מיוחד קובע "הפלס" כי לשון ההחלטה שמתייחסת להתנגדות אל המוסד עצמו מלבד לעצם הקמתה בשכונה חרדית, נובעת עקב דבריו של נציג דגל התורה סגן ראש העיר יצחק פינדרוס בווידאו שפורסם ב"כיכר השבת" ובאחת מתגובותיו ל"כיכר השבת", שם טען כי סייע להם במציאת פתרון להשכנת המוסד.

בעיתון נכתב כי "בעקבות פרסום הווידאו בו נשמע נציג דגל התורה משתבח בהשגת מקום בו ישכון המוסד, יצא נציג דגל התורה בהבהרות שפורסמו בכלי התקשורת בהן ניסה לטעון כי עמדתו, שלטענתו מבטאת את עמדת סיעת יהדות התורה בעירית ירושלים, אינה מתנגדת לעצם הקמת מוסד של לימודי קודש וחול ומיקומו בשכונות חרדיות, אלא רק למגמות הכוללניות של האדם שעומד בראשות המוסד 'חכמי לב'.

"בדרך זו הסביר כי נאומו באנגלית נאמר בתקופה שבה היתה דעת המפלגה שאין לנהל מלחמה נגד המוסד הפסול, ואף סייעה בידו לאתר מיקום באזורים חרדיים, ורק לאחר שמייסד 'חכמי לב' יצא בראיונות שבהם הבהיר כי תוכניתו לחנך מחדש את הציבור החרדי כולו, הוחלט להתנגד להקצאת שטח למוסד הפסול".

"אנחנו נלחמים במי שעוסק בלשנות ולחנך את הציבור שנשמע לדעת רבותיו. כל עוד לא היה מדובר במאבק נגד הציבור החרדי, הושטנו ידינו לסיוע למציאת פתרונות לישיבה המדוברת. נמשיך בגאון לשרת את כולם ולהלחם באויבנו מבפנים ומבחוץ", הוא מצוטט בעיתון.

כאן עובר "הפלס" לתקןף בחריפות את נציג דגל התורה יצחק פינדרוס וכותב כי "לא יאומן כי נציג דגל התורה מצהיר בפומבי כי 'המלחמה לא עסקה בהכנסת לימודי החול לישיבות' וכי 'כל עוד לא היה מדובר במאבק נגד הציבור החרדי, הושטנו ידינו לסיוע למציאת פתרונות לישיבה המדוברת'. כיצד ניתן להעלות על השפתיים בדל מחשבה לסייע למוסד תיכוני כזה - ואף להגדירו כ'ישיבה' - הלא מדובר במוסד שאין רוח חכמים נוחה הימנו, ומרנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבדל"א נאבקו תמיד נגד עצם קיומם של מוסדות מסוג זה וקראו להורים באשר הם שלא לשלוח ילדיהם למקומות כאלה.

"לא יעלה על הדעת שמפלגה חרדית סייעה בשלב מסוים למקם את המוסד הפסול בשכונות חרדיות. האם מישהו קיבל היתר מגדולי תורה לסייע לעוברי עבירה?".

"הפלס" מתייחס לשיטת הגם וגם של פינדרוס והקריצה הן לקהל השמרני והן לקהל המודרני וכותב כי "למרבה הכאב נוצר צורך להבהיר אמיתות יסוד ברורות אלה גם בפני נציגים חרדיים, וזאת בפרט לאחר שבשנים האחרונות נעשה נסיון של גורמים פוליטיים חרדיים לפנות אל הפלח האלקטורלי של ציבור המגדיר עצמו כ'חרדים חדשים' ואשר שולח ילדיו למוסדות פסולים, ומתוך כך נובעת הגישה ההפכפכנית והמתפתלת שעושה כל מאמץ כדי לא לצאת בגלוי נגד עצם פעילותם של מוסדות מסוג זה, אלא מתמקדת בסיבות צדדיות".

לסיום מזכיר "הפלס" לקוראיו כי הנציג החרדי היחיד שהביע התנגדות בשעה שהיה שייך להתנגד בהצבעה בוועדת הכספים היה נציג סיעת בני תורה חיים אפשטיין.

יצחק פינדרוס סירב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר