המוטו - אמריקניזציה: נחשף המצע הכלכלי של טראמפ

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג הערב בדטרויט את המצע הכלכלי הרשמי שלו במרוץ לנשיאות. במצע: תכנית שהציעה בתו היהודיה (חדשות, עולם)

עדיין לא מתרומם בסקרים. טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג הערב (שני) בדטרויט את המצע הכלכלי הרשמי שלו במרוץ לנשיאות. המצע הוצג במהלך כנס בחירות בו נהוג באופן מסורתי לשטוח בפני הציבור את המצע הכלכלי של הרצים לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית.

על פי התכנית של טראמפ, המסים בארצות הברית יקוצצו ויקבעו על פי שלוש מדרגות מס במקום שבע מדרגות מס הנהוגות כיום בארצות הברית. מדרגות המס של טראמפ יעמדו על 12 אחוזים למדרגה הפחותה, 25 אחוזים לבינונית ו-33 אחוזים למדרגת המס הגבוהה ביותר. כיום עומדת מדרגת המס הגבוהה ביותר על 39.6 אחוזים כך שמדובר בקיצוץ דרמטי שיוריד את הכנסות הממשל ממסים ישירים.

למרות זאת, מדובר בהתקפלות של המועמד הרפובליקני שבעבר הצהיר כי ינהיג מדרגת מס רביעית שתעמוד על 0 אחוזים, בנוסף הצהיר בעבר טראמפ כי מדרגת המס הגבוהה ביותר לא תחצה את רף ה-25 אחוזים מההכנסות, בניגוד למדרגת המס בסך של 33 אחוזים שהציג טראמפ היום.

במקביל הצהיר טראמפ על כוונתו להוריד דרמטית את מס החברות מ-35 האחוזים הנהוגים כיום למס בשיעור של 15 אחוזים בלבד מסך ההכנסות של החברות בארצות הברית. גם צעד זה יוריד דרמטית את הכנסות הממשל ממסים ולא ברור כיצד יושלמו.

במקביל הודיע טראמפ על כוונתו להכניס את סעיף עלות גידול הילדים בארצות הברית לחישוב המס, כך שהורים לילדים יוכלו לנכות את עלות הטיפול בילדים מההכנסות עליהם הם חייבים במסים. תכנית זו הוצעה לראשונה על ידי בתו היהודית של טראמפ - איווניקה, במהלך הוועידה הרפובליקנית שהתקיימה לפני מספר שבועות.

טראמפ הודיע גם על כוונתו להסיר את ההגבלות החלות על יצרניות האנרגיה במדינה, זאת לאחר שארה"ב הפכה לאחרונה למפיקת הנפט הגדולה בעולם. לטענתו, צעד זה יזניק את התמ"ג האמריקני ב-100 מיליארד דולר בשנה וייצור 500,000 מקומות עבודה חדשים בארצות הברית.

טראמפ סיים ואמר כי "אנחנו נבנה את הדור הבא של הכבישים, הגשרים, מסילות הרכבת, המנהרות, הנמלים ושדות התעופה שהארץ שלנו ראויה להם. מכוניות אמריקניות ייסעו בכבישים, מטוסים אמריקנים יקשרו בין הערים וספינות אמריקניות ישייטו בים. עובדים אמרקיאים יבנו את הגשרים, המסילות והמטוסים", הצהיר טראמפ והוסיף כי "אמריקניזציה, לא גלובליזציה, יהיה המוטו החדש שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר