גורם בכיר: "העולם הערבי תומך בגינוי של ליברמן לאובמה"

הסיכון הצפוי למזרח התיכון מאיראן בהחלט עלול להשתוות לזה שהיה מגרמניה הנאצית - טוען בתוקף גורם בכיר בעולם הערבי, שמגבה דווקא את הודעת הגינוי החריפה של משרד הביטחון לברק אובמה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בכיר ערבי במדינה מזרח תיכונית אומר היום (שלישי), כי משטרים ערביים רבים רואים עין בעין את דברי משרד הביטחון הישראלי ומזדהים עם ההצהרה שפרסם ביום שישי במחאה על היחס האמריקאי להסכם הגרעין עם איראן. לדבריו, שמצוטטים על ידי העיתונאי עלי ואקד באתר 'ברייטבארט', רבות מהבירות הערביות מסכימות עם הגינוי הישראלי לאמירתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בשבוע שעבר כי "גם צה"ל כבר מודה שהסכם הגרעין עובד ומשנה את כללי המשחק".

משרד הביטחון עצמו כבר הספיק לפרסם הבהרה בעקבות הודעתו המשתלחת מסוף השבוע שהשוותה בין הסכם מינכן עם המשטר הנאצי להסכם הגרעין, ולהתנצל כי הוא לא ממש התכוון להשוות, וגם ראש הממשלה הצהיר כי הוא מעריך את התרומה האמריקאית ואת שותפותה עם ישראל. אך דווקא הבכיר הערבי עלום השם כן סבור עדיין שהממשל האמריקאי לא מבין את המדיניות האיראנית ומתעלם מהפרותיה את הסכם הגרעין.

מאז חתימת ההסכם והסרת העיצומים הבינלאומיים מעל איראן - טען משרד הביטחון בהודעתו הראשונית - הייתה טהרן חופשית להמשיך בפיתוח תוכנית הטילים הבליסטיים שלה, והבכיר הערבי חותם על כל מילה. לדבריו, האיראנים הבינו שארה"ב נסוגה בפועל מהכוונה לפקוח עליה, ולכן בכל רחבי המזרח התיכון הם מתחזקים. הוא מביא כדוגמה לכך, את ההישגים של המורדים החות'ים בתימן, שזכו לחימוש נרחב מצד טהרן. אם איראן תצליח להביס את המורדים במלחמת האזרחים הסורית, הסיכון שיהיה נשקף ממנה בהחלט ישתווה לזה של גרמניה הנאצית לאירופה.

לסיום, הוא קובע: "טהרן מוסיפה לשדרג את יכולותיה ולהכין את עצמה ליום שבו יוסר מעליה הפיקוח והיא תוכל להפוך במהירות ובקלות למעצמה גרעינית אזורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר