צפו: אוטובוס הענק הסיני עלה לראשונה על הכביש

ה-"TEB", אוטובוס הענק הסיני שמבקש לפתור את העומסים בכבישים, עלה לראשונה על הכביש בנסיעת המבחן שלו. צפו בתיעוד ראשון שלו נוסע על הכביש בזמן אמת (תחבורה ציבורית)

(צילום: CCTV)

אוטובוס הענק הסיני, ה-TEB, יצא בשבוע שעבר לנסיעת מבחן ראשונה, והצליח להרשים את עיתונאי התחבורה מסביב לעולם. האוטובוס החריג, מביא בשורה משמעותית לשוק התחבורה הציבורית ועשוי להפוך לפיתרון יעיל וזול להתניידות תושבי מטרופולינים. נסיעת המבחן נערכה כ-300 ק"מ ממערב לבייג'ינג, בעיר צ'ון הואנג דאו.

אוטובוס ה-TEB מסוגל להכיל עד 1,200 נוסעים (בדומה לרכבת תחתית), והוא בנוי מתא נוסעים המתנשא גבוה מעל הקרקע ומאפשר בזכות המבנה הייחודי לחלוף מעל מכוניות, כשהוא מנצל רק חלק קטן מהכביש עליו הוא נוסע. מעבר לכך שהוא מסוגל להסיע כמות אדירה של נוסעים בבת אחת, הוא גם אינו מגדיל את הגודש על הכביש מחד, ואינו סובל מפקקי תנועה מאידך.

לפי המתכננים, בהשוואה לרכבת קלה, עולה פתרון האוטובוס כחמישית בלבד ובניית כל התשתית עבורו קצרה פי כמה. המהנדסים הסינים מספרים, כי פריסת קו של כ-40 ק"מ תתבצע תוך שנה בלבד.

כך אוטובוס הענק ימנע עומסים (הטלוויזיה הסינית)

ה-TEB יונע על-ידי מנוע חשמלי שיוזן על-ידי אנרגיה סולרית באמצעות פאנלים על גגו, ומחברים ייעודיים שישתלבו במסילת גג. הוא יוכל לנוע במהירות של עד 60 קמ"ש, ויכיל אפשרות נהיגה אוטונומית או על-גבי מסילות ייעודיות בדומה לרכבת. אלה יאפשרו חיסכון אנרגיה נוסף של עד 30%. לפי כלי תקשורת מקומיים, בבייג'ינג תוכננו כבר כ-186 ק"מ עבור קווים ייעודיים ל-TBE.

עד לגובה של 4.6 מטר מתנשא האוטובוס העצום, כך שהוא יכול לחלוף מתחת למרבית הגשרים גם ללא התאמה. רוחבו 7.8 מטרים, ובכך הוא מתוכנן לחלוף מעל שני נתיבים. החלל שתחתיו מציע שבעה מטרים רוחב ומאפשר בכך שני נתיבי נסיעה מלאים, בעוד גובה המרכב מאפשר לחלוף מעל כלי רכב בגובה עד 2.2 מטרים. חיישני קירבה יתריעו נהגי מכוניות מתחתיו על המרווח בינם לדפנותיו, כמו גם לנהגי משאיות גדולות במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר