שוב מסתבך

סערה בארה"ב: דבריו של טראמפ מזכירים את רצח רבין

המועמד הסוער של הרפובליקנים שוב מעורר סערה כשמדבריו נשמע כאילו הוא קורא לירות במתחרה שלו, קלינטון. טראמפ: לא התכוונתי שיירו בה אלא שיצביעו נגדה בקלפי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

הפה הגדול של דונלד טראמפ שוב מעורר סערות. יומיים היה המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ילד טוב, והתנהג כפי שציפו ממנו יועציו – באיפוק ובמתינות לאור הסקרים שלא חייכו אליו בימים האחרונים. עד שאתמול (ג') סטה טראמפ מהטקסט שנכתב עבורו באסיפת בחירות בצפון קרוליינה, ואמר דברים שמהם משתמע כי הוא מעודד את תומכיו לירות ביריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון כדי לעצור את המרוץ שלה לנשיאות.

טראמפ בחר בניסוח עמום, ובמטה שלו כבר מיהרו לומר שהוא רק התבדח ולא התכוון לדברים. אך הוא הצליח להסעיר את המערכת הפוליטית הטעונה ממילא. "הילרי קלינטון רוצה לבטל את הסעיף השני לחוקה", אמר טראמפ והתכוון לסעיף שעל פיו כל אדם רשאי לשאת נשק, סעיף עליו הרפובליקנים רוצים לשמור כמות שהוא ואילו קלינטון מעוניינת להגביל מעט את נושא מכירת כלי הנשק.

"היא רוצה לבטל את הסעיף הזה, ואם היא תיבחר ותמנה שופטים, אין דבר שתוכלו לעשות. בעצם יש. אנשים של הסעיף השני. אולי יש משהו שאפשר לעשות, אני לא יודע", הוסיף, דבר שהתפרש בקרב רבים כי בעלי הרובים יכולים למנוע ממנה להיבחר על ידי שימוש בנשקם, כך שהיא לא תוכל לבטל את הסעיף החוקתי שמאפשר נשיאת נשק.

הדמוקרטים היו כמעט מאושרים מדבריו של טראמפ ובמטה של קלינטון חגגו על ההתבטאות של טראמפ. ראש מטה קלינטון רובי מוק הגיב על האמירה: "מה שטראמפ אמר זה דבר מאוד מסוכן. אדם שרוצה להיות נשיא לא יכול להציע אלימות מכל סוג שהיא". בשירות החשאי הגיבו לפניות ומסרו בציוץ בטוויטר שהם "מודעים" לאמירות.

גם בשופרם של הדמוקרטים עיתון ה"ניו יורק טיימס" ערך תומס פרידמן במאמר שפרסם הלילה, השוואה מפורשת בין דברי טראמפ לבין האווירה שקדמה לרצח רבין. "וכך, גבירותיי ורבותיי, ראש ממשלת ישראל יצחק רבין נרצח", פתח פרידמן את מאמרו.

מושל קונטיקט, דן מאלוי, אמר בתגובה לדברי טראמפ כי "באופן אינסטינקטיבי, ברגע ששמעתי את הדברים זה הזכיר לי את ישראל ויצחק רבין. אז הייתה הסתה והפוליטיקאים שתקו. אני לא מתכוון לשתוק והנה אני אומר: טראמפ מסית, זה מסוכן. צריך לעצור את זה מיד".

טראמפ לעומת זאת הסביר כי התכוון בסך הכל שיש לבוא ולהצביע עבורו. בראיון לרשת "פוקס ניוז" אמר טראמפ "לנושאי הנשק יש כוח פוליטי עצום", והוסיף "לא יכולה להיות לכך פרשנות אחרת". הוא גם צייץ בטוויטר וטען כי "התקשורת נואשת להסיט את תשומת הלב מעמדתה של קלינטון נגד התיקון השני לחוקה. אמרתי שאזרחים שתומכים בתיקון השני חייבים להתארגן ולצאת להצביע כדי להציל את החוקה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר