מי הפיל את הח"כ החרדי?

גפני אישר 10 מיליון ש"ח לרפורמים; "אנהל מלחמת עולם"

10 מיליון השקלים שהועברו ל"חיזוק הקשר עם יהדות התפוצות" מיועדים לבניית מקוואות לרפורמים, כך חושף "הארץ". ח"כ גפני, שאישר את ההעברה: "אם זה נכון - תהיה מלחמת עולם" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: FLASH90)

מבוכה למפלגות החרדיות: החרדים הכחישו וטענו ש"זה לא יקרה", אולם בפועל, עשרה מיליון שקלים הועברו לבניית מקוואות עבור הקבוצות הרפורמיות והקונסרבטיביות בישראל - כשלמעשה מדובר בהכרה דתית רשמית של המדינה באותן קבוצות. מי אישר את ההעברה? יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שטוען כעת כי לא ידע שהכסף מיועד לכך ו"אם הדבר נכון אנהל על זה מלחמת עולם". העברת הענק מתבצעת לאחר אישור חוק המקוואות של גפני בכנסת.

על פי הדיווח של העיתונאי יאיר אטינגר ב"הארץ", ועדת הכספים אישרה שלשום (שני) העברה תקציבית של עשרה מיליון שקלים למשרד ראש הממשלה. ההגדרה של התקציב יועדה לצורך "קידום תשתיות המיועדות ומיזמים משותפים לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות".

מאחורי המילים היפות על חיזוק הקשר עם יהדות התפוצות, מדובר למעשה בתקציב שמיועד עבור הקמת מקוואות למתגיירים רפורמים, ומהווה הכרה דתית של המדינה באותה קבוצה.

דובר הסוכנות היהודית אישר ל"הארץ" כי אכן "הכסף כולו, 10 מיליון שקלים, מיועד לבניית המקוואות עבור הרפורמים והקונסרבטיבים", אולם ח"כ משה גפני, שאישר את ההעברה, אומר כי אם הדברים נכונים הרי שמשרד ראש הממשלה שיקר אותו. לדבריו: "אם זה נכון אני אנהל על זה מלחמת עולם, אני לא אתן לזה לעבור".

"באופן חד משמעי זה לא מקוואות" הוסיף גפני ואמר ל"הארץ": "אם יתברר ששיקרו את הוועדה, אני פה, אני אטפל בזה. לא זה מה שהסבירו. שאלו את נציגת לשכת ראש הממשלה והיא אמרה שזה לפרויקטים לשיתוף פעולה עם יהודי חו"ל, ויהיו מכרזים".

"אם זה כן נכון, תהיה מלחמת עולם כי אני לא אאפשר את זה. אתה ראית פעם כזה דבר, ששומרים על עמימות? אם היו אומרים שזה מקוואות שקל לא היה עובר, ואם יתברר שזה נכון תהיה מלחמת עולם ממני. אני אנהל מלחמה גם כגפני וגם כיו"ר ועדת הכספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר