מנהלת משפחתון ביתי הוכרה כנפגעת עבודה: נפלה בשעות הפעילות

ביטוח לאומי סירב להכיר במנהלת משפחתון ביתי כנפגעת עבודה, בטענה שנפגעה בזמן שטיפלה בבנה ולא בזמן שעבדה עם הילדים האחרים. לאחרונה היא זכתה בתביעה שהגישה לפני כשנתיים נגד המוסד (משפט)

עו"ד דותן לינדנברג | כיכר השבת |
מנהלת המשפחתון נפלה. ביטוח לאומי יפצה? אילוסטרציה (צילום: unsplash)

התובעת נפגעה לפני כשלוש שנים, זמן קצר לאחר שהחלה להפעיל בביתה משפחתון לילדים, ביניהם גם בנה התינוק בן השנה. לטענתה, לקראת סוף יום העבודה היא נתקלה בגדר שהציבה בבית לצרכי העבודה, נפלה ושברה את עצם הבריח.

לייעוץ בתחום:

פנו לעורך דין ביטוח לאומי

לפני כשנתיים היא הגישה תביעה לקבלת דמי פגיעה מביטוח לאומי, מאחר שלטענתה היא הושבתה מעבודה במשך כשלושה חודשים. אלא שהמוסד דחה אותה בטענה שלא נפגעה בזמן העבודה. בהודעת הדחייה גם צוין כי נציגת הרשת האחראית על המשפחתונים סירבה לחתום על טופס דיווח מעסיק על התאונה.

האישה לא ויתרה ובשנת 2014 תבעה את ביטוח לאומי בבית הדין לעבודה בירושלים, שם הסבירה כי נציגת הרשת לא הסכימה לחתום על הטופס מחשש שתתבע אותן לאחר מכן.

גרסת הביטוח הלאומי התמקדה בסיבה לנפילה. לטענתו, מתשאול שנערך לתובעת ולעדה שהייתה בבית בעת הנפילה, עלה שהתובעת נפגעה כשרצה לעבר בנה הבוכה – כלומר, לא הייתה עסוקה בפעולה הקשורה לעבודה, ולפיכך, לא ניתן להכיר במקרה כתאונת עבודה.

גם הבן היה במשפחתון

השופטת שרה שדיאור קבעה כי הגרסה של ביטוח לאומי נשענת על השערה של עדה שנכחה במשפחתון ולא באמת ראתה מה קרה. מכל מקום, השופטת קבעה כי ביטוח לאומי לא חולק על כך שהתובעת נפלה במסגרת שעות העבודה של המשפחתון.

כמו כן, גם אם התובעת נפלה בעת שרצה לעבר בנה – הרי שבנה נכלל בין ילדי המשפחתון ולכן מדובר בפעולה נלווית לעבודתה. השופטת אף עיינה בתצלומים ממקום התאונה והתרשמה שהתובעת נתקלה בגדר שהוצבה במיוחד לצרכי תפעול המשפחתון.

משכך, השופטת קבעה שהתובעת הוכיחה שהתאונה אירעה בתוך כדי ועקב עבודתה – גם אם אירעה בביתה.

ביטוח לאומי חויב להכיר בתובעת כנפגעת עבודה שזכאית לדמי פגיעה, וישלם לה שכ"ט עו"ד בסך 4,000 שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד אשר אביטן
  • ב"כ הנתבע: עו"ד יהודה אדרעי

עורכי דין דיני ביטוח לאומי • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עורך דין דותן לינדנברג עוסק בביטוח לאומי ותביעות נפגעי עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר