משדר לחץ

לראשונה בישראל: קמפיין בחירות רפובליקני למען טראמפ

הסקרים הגרועים והדיווחים הקשים מתוך אנשי מטהו - גורמים לדונלד טראמפ לעשות מה שאף פעם עוד לא נעשה: לגייס בקמפיין ממוקד את אלפי האמריקנים החיים בישראל (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקמפיין הישראלי (צילום: מתוך הקמפיין)

היום (שני) יפתח בעיר מודיעין הקמפיין של... דונלד טראמפ: המפלגה הרפובליקנית החליטה, לראשונה בתולדותיה, לקיים פעילויות שטח במדינת ישראל, בכדי לשכנע את 300-400 אלף בעלי זכות הבחירה בארץ להצביע עבור דונלד טראמפ בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בעוד כשלושה חודשים.

"טראמפ, האינטרס הישראלי" - היא הסיסמה שתלווה את הקמפיין של המפלגה הרפובליקנית בישראל. עם לוגו הכתוב בעברית ומעוצב בהתאם ללוגו האמריקני, המסר קליט: הוא פונה לקהל הישראלי־אמריקני שנוהג לבחור את המועמדים שלו בעיקר בהתאם ליחסם לישראל ושרובו נוטה לימין.

בישראל חיים כ־350 אלף בעלי זכות בחירה בארה"ב, וקרוב למחצית מהם נולדו בארץ או שעלו בגיל צעיר מאוד - כך על פי ההערכות. במפלגה הרפובליקנית הוחלט הפעם, שלצד מסע הבחירות המסורתי בשפה האנגלית, הם ייצאו בקמפיין מיוחד לדוברי העברית. צוות הקמפיין הישראלי, בראשות העיתונאי לשעבר צביקה ברוט, מתכנן לפעול בקניונים שנמצאים ביישובים עם ריכוז גבוה של עולים מארה"ב, ובהם ירושלים, מודיעין, רעננה, בית־שמש, גוש עציון וכן חיפה ובאר־שבע.

במסגרת הפעילות יוקמו דוכנים שבהם יוצבו נציגים אמריקאים של הרפובליקנים לצד מתנדבים ישראלים. המתנדבים יחלקו חומרי הסברה, ישוחחו עם הבוחרים הפוטנציאליים ויסייעו להם להירשם כדי שיוכלו ליטול חלק בבחירות.

לקראת פעילות השטח, שאותה מוביל יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, מארק צל, שוגר ממטה הקמפיין הרפובליקני בארה"ב משלוח גדול של כובעים, חולצות, מדבקות וכפתורים עם הסיסמאות המוכרות.

דונלד טראמפ, מועמד הרפובליקנים לנשיאות, מצוי בימים האחרונים במצב קשה - בין מבחינת הסקרים, שהאופטימי שבהם (מצידו) נותן ליריבה קלינטון "רק" חמישה אחוז יתרון עליו, ובין מבחינת הדיווחים הקשים הדולפים מתוך מטהו, שפורסמו בעיתון 'ניו יורק טיימס' מפי 20(!) מאנשיו, החושפים את מאחורי הקלעים של הקמפיין שלו ומגלים טראמפ מדוכדך ולא ממושמע.

מענין לציין, כי גם סקר מקצועי שנערך בימים אלו, לפי מדינות ולא כלל-ארצי, מגלה נתונים מדהימים: גם מדינות הנחשבות מאז ומתמיד למעוזים שמרניים נושרים מחיקו של טראמפ או נותרים בידיו בפער קטן ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר